بعد از جمع آوری نظر خبرگان حوزه هوانوردی در مورد چگونگی آینده صنعت هوانوردی و هواپیمایی بعد از آزاد سازی و تکمیل نظرات جامع این متخصصین ، در نهایت و بعد از بررسیهای بسیار مجموعه نظرات آنها در مورد آینده در قالب 9 سناریو به شرح ذیل تدوین و در اختیار آنها قرار گرفت.
( برگرفته از مقاله "بررسی سناریوهای محتمل صنعت هوانوردی بعد از آزاد سازی شبکه پروازی و نرخ بلیط " رامین کاشف آذر، هوشنگ عباس فام ،اولین کنفرانس ملی آینده پژوهی)
خبرگزاری میراث فرهنگی ـ حمل و نقل ـ قصه آزادسازی نرخ بلیت هواپیما که چون رویای دستنیافتنی برای ایرلاینها شده امروز در پردهای از ابهام بین واقعیت و حقیقت مانده است. طلسمی که باید به زودی باز شود در غیر اینصورت به گفته تحلیلگران صنعت هوایی، ایرلاینها همچنان متضرر خواهند ماند.
اولین مسابقه وبلاگ نویسی بسیج شهید عبدالمحمد سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاههای کشور
با موضوعات تخصصی:
و موضوعات فرهنگی:
وی درباره موضوع رتبهبندی شرکتهای هواپیمایی از لحاظ ایمنی اظهار داشت: پشت این حرف تفکر کارشناسی نیست، چون به هواپیمایی که ایمنی آن 100 درصد تایید نشده نباید اجازه پرواز داد، نه اینکه بلیتش ارزانتر فروخت.
مرجع : عصر ایران
رییس انجمن شرکتهای هواپیمایی اعلام کرد که آزادسازی
قیمت بلیت هواپیما چند وجهی است؛ قدرت خرید مردم و پولی که در دست مردم بود
به حدود یک سوم کاهش پیدا کرده است.
موسوی افزود: نکته دیگر این است
که اگر با ارز 3000 تومان نرخ بلیت آزاد شود، خدمات فرودگاهی که دولت به
شرکتهای هواپیمایی ارایه میدهد نیز چندین برابر میشود؛ در این شرایط یا
باید زمینگیر شویم یا باید مجددا قیمتهای خود را افزایش دهیم و این افزایش
قیمت متوجه مردم میشود؛ آیا مردم توان افزایش دوباره قیمتها از سوی
شرکتهای هواپیمایی را دارند.
وی با تاکید بر اینکه شرایط برای
آزادسازی قیمت بلیت هواپیما فراهم نیست، ادامه داد: یکبار قیمتها در سال
90، 65 درصد افزایش یافت که علاوه بر مردم، شرکتهای هواپیمایی نیز از این
موضوع راضی نیستند.