صنعت هوانوردی ایران ، از فراز تا فرود

صنعت حمل و نقل هوایی ایران از صنعت فرودگاهی تا صنعت هواپیمایی

صنعت هوانوردی ایران ، از فراز تا فرود

صنعت حمل و نقل هوایی ایران از صنعت فرودگاهی تا صنعت هواپیمایی

شمارش معکوس برای پرتاب آزمایشی فضاپیمای جدید ناسا


ناسا اعلام کرده است که چهارم دسامبر (13 آذر) موعد انجام این پرتاب آزمایشی است که تحت عنوان "پرتاب آزمایشی اکتشافاتی1" در تقویم هفته های پیش روی آژانس فضانوردی آمریکا ثبت شده است.

این پرتاب با استفاده از سیستم پرتاب سنگین "دلتا 4" صورت خواهد گرفت. در صورتیکه این آزمایش با موفقیت همراه شود به زودی مقدمات پرتاب اصلی فراهم خواهد شد که در آن صورت نخستین بار پس از پروژه موفقیت آمیز آپولو – که طی آن انسان به ماه رسید - پای بشر دوباره از مدار پایین زمین فراتر خواهد رفت.

ناسا مدعی است اوریون ایمن ترین و پیشرفته ترین سیستم حمل و نقل فضایی به شمار می آید که تاکنون ساخته شده است.

به گفته دانشمندان ناسا، با استفاده از این فضاپیما امکان دسترسی بشر به سیارک ها و در ادامه سفر نخستین انسان ها به مریخ فراهم می شود.

درحالی که حدود 10 روز از پایان ساخت این فضاپیما می گذرد، به تازگی راکت پرتاب کننده آن به تأسیسات شماره 37 پایگاه فضایی کیپ کارناوال نیروی هوایی آمریکا منتقل شده است.

این راکت که از موتور پیشرفته RS-68 بهره می برد تنها پس از گذشته 4 ساعت و 25 دقیقه از پرتاب از فضاپیما جدا شده و منهدم می شود.پیش از این ناسا با استفاده از شبیه ساز رایانه ای پرتاب آزمایشی این فضاپیما را تصویرسازی کرده است اما باید تا 13 آذر منتظر ماند و پرتاب واقعی آن را مشاهده کرد.

منبع: مهر 

بررسی توانمندی صنعت هوافضا در اتاق بازگانی


بررسی توانمندی صنعت هوافضا در اتاق بازگانیتوانمندی‌های ملی صنایع هوایی و فضایی کشور امروز از سوی مسئولان این صنعت و اعضای اتاق بازرگانی ایران مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، هومن حاجی‌پور، مدیر امور تشکل‌های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران امروز - شنبه - در این نشست اظهار کرد: اتاق بازرگانی ایران ماموریت ویژه‌ای در بحث توسعه و توانمند‌سازی تشکل‌ها دارد و به عنوان تشکل‌های کشور چتر گسترده فعالان اقتصادی این حوزه است.

به گفته وی تشکل هوا و فضای اتاق بازرگانی تهران توانمندی زیادی در زمینه تولید و صادرات دارد و دو دوره از فعالیت هیات مدیره آن گذشته است و شاهد اثرات مثبتی در آن هستیم.
 
ادامه مطلب ...

چهل و چهارمین اجلاس IFATSEA

 

ry/

This year, the 44th IFATSEA General Assembly is being organised by the Italian affiliate IFSA (Italian Flight Safety Association) and it will be held in Rome (Italy) from 20 – 24 October.

The Assembly is also the platform dedicated to all the aviation stakeholders, the industry people, the manufacturers and suppliers and it is also the place to meet the key technical persons, decision makers and other colleagues of the world.

IFATSEA and IFSA have organized an excellent program for this meeting appropriate to the prestige of IFATSEA.

Registration form, agenda and detailed program information can be downloaded from the dedicated website, at this link

We look forward to seeing you at the IFATSEA General Assembly 2014 in Rome.

پنجمین نمایشگاه ملی توانمندی‌های صنایع هوایی و فضایی ایران


اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران که به عنوان تنها اتحادیه بخش خصوصی صنایع هوایی و فضایی کشور با بیش از164 شرکت ‏فعال در این حوزه در سراسر کشور در حال فعالیت است، تا کنون طی چهار دوره موفق این نمایشگاه معتبر را برگزار کرده و برای پنجمین بار قرار است در برپایی یکی از مهم ترین رویدادهای هوافضایی منطقه نقش اصلی را ایفا کند.

این نمایشگاه با هدف نمایش توانمندی‌های فناورانه و صنعتی شرکت‌های هوایی و فضایی کشور، افزایش و توسعه همکاری‌ها، تعاملات ملی و بین‌المللی و همچنین ترویج فرهنگ هوانوردی عمومی برگزار خواهد شد.

نمایشگاه صنایع هوایی و فضایی ایران در حوزه‌های صنایع هوایی خصوصی و دولتی، خدمات هوایی نظیر خطوط هوایی، شرکت‌های ‏دانش‌بنیان هوافضایی، مراکز دانشگاهی فعال، شرکت‌های ترویج و توسعه فرهنگ هوانوردی همچون نشریات، اقلام ‏هوانوردی، بازی‌های هوایی، مسابقات هوایی، تولیدکنندگان قطعات هوایی و سایر خدمات جانبی هوافضایی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار هیتنا : بیش از 130 غرفه از مراکز‌، شرکت‌ها و سازمان‌های فعال در عرصه هوا فضا به ویژه شرکت‌های عضو اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران و همچنین شرکت‌های فعالی از کشورهای آلمان، فرانسه و چین در این نمایشگاه حضور خواهند داشت و در کل این 5 دوره، این نمایشگاه بیش از 200 شرکت کننده داشته است.

شایان ذکر است اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران با توجه به سند جامع توسعه هوافضای کشور و ماموریت اتحادیه در تدوین راهبردهای سنجیده در مسیر رفع نیازهای زنجیره تامین قطعات هوایی و ایجاد هماهنگی و بسترسازی و ایجاد الگوی مناسبی جهت همکاری بین نهادها، ارگان‌ها و شرکت‌های با فناوری پیشرفته از سال 1388 مسئولیت برگزاری نمایشگاه‌ ملی توانمندی‌های صنایع هوایی و فضایی ایران را  عهده دار گردید. در این راستا می‌توان به برگزاری 4دوره موفق نمایشگاه توانمندی‌های صنایع هوایی و فضایی در تهران، همکاری در برگزاری بیش از 15 نمایشگاه داخلی و خارجی مرتبط، برگزاری و مشارکت در برگزاری بیش از 20کنفرانس و همکاری و حضور گسترده در 6 دوره نمایشگاه و ایرشوی کیش اشاره کرد.

همچنین قابل ذکر است اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران تشکلی است صنفی، تخصصی، غیر سیاسی، غیر دولتی و غیر انتفاعی با بیش از 9000 نیروی متخصص فعال در گرایش‌های مختلف حوزه هوایی و فضایی به عنوان بزرگترین بازوی بخش خصوصی و همکار بخش دولتی در صنعت هوافضا در حال خدمت و رفع نیازهای هوایی و فضایی کشور می‌باشد.

چهاردهمین اجلاس فرودگاه ها در تهران

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، در این اجلاس کارشناسان صنعت هوانوردی هشت کشور ژاپن، هنگ کنگ، کره جنوبی، هند، ایران، مالزی، اردن و ماکائو راهکارهای افزایش ایمنی بیشتر در صنعت هوانوردی و فرودگاه های جهان را مورد بررسی قرار می دهند.



مسوول برگزاری چهاردهمین اجلاس کمیته ایمنی دفتر منطقه ای آسیا و اقیانوسیه اتحادیه بین المللی فرودگاه های جهان در حاشیه این اجلاس به خبرنگار ایرنا، گفت: طبق برنامه این اتحادیه قرار است طی روزهای 15 و 16 مهرماه سال جاری استانداردهای مورد نیاز ارتقا ایمنی در فرودگاه های کشورهای عضو را تدوین کرده و پس از بررسی آن توسط کارشناسان حاضر در این اجلاس استانداردهای تبیین شده را در تمام فرودگاه های کشورهای عضو به اجرا گذارد.


 
ادامه مطلب ...

تولید جت تجاری مافوق صوت با همکاری ایرباس و آئریون

 - ایرباس با همکاری شرکت آمریکایی آئریون در تلاش است تا طرح سفر تجاری مافوق صوت را سریع‌تر از آن چه که پیش بینی می شود به واقعیت مبدل کند. پس از آن که دوران سفر جت مافوق صوت با بازنشستگی دائم هواپیمای کنکورد در سال 2003 به پایان رسید، تنها چند شرکت جرات سرمایه گذاری در این زمینه را داشته و آئریون یکی از نخستین شرکت هایی بود که طرح های بلندپروازانه خود را دنبال کرد. 

تولید جت تجاری مافوق صوت با همکاری ایرباس و آئریون

 

ادامه مطلب ...

کنفرانس فرودگاههای هوشمند


SMART AIRPORTS & REGIONS ATLANTA. A TWO-DAY CONFERENCE & EXHIBITION

TOP 10
CONFIRMED SPEAKERS

SMART AIRPORTS & REGIONS CONFERENCE & EXHIBITION
MAY 4 - 6, 2015 – ATLANTA, USA
CLICK HERE TO SEE THE FULL LIST OF SPEAKERS

HOST
AIRPORT HOST
PLATINUM SPONSOR
ORGANISER

Miguel Southwell,Aviation General Manager, 
Hartsfield- Jackson Atlanta International Airport

Joe Folz, 
President, 
Atlanta Aerotroplis Alliance & General Counsel, 
Porsche Cars North Amercia Inc.

Doug Hooker,Executive Director, Atlanta Regional Commission

Mario C. Diaz,Aviation Director, Houston Airport System

Rhonda Hamm-Niebruegge,Executive Director, Lambert - St Louis International Airport

Thelia Bowens,President & CEO, San Diego international Airport

Skip Miller,Executive Director, Louisville Regional Airport Authority

Chris Curry,Director of Aviation, 
City of Tallahassee

Gregory C. Owens,Assistant Director of Business Retention and Development,Miami-Dade Aviation Department

Lance Lyttle, 
Chief Operating Officer, 
Houston Airport System


EARLY BIRD OFFER 
SAVE $200IF YOU REGISTER TODAY 

For programme or sales information contact: Andrew HazellAndrewH@SAandR.com
For registration information contact:Charlotte McCormackCharlotte@SAandR.com