صنعت هوانوردی ایران ، از فراز تا فرود

صنعت حمل و نقل هوایی ایران از صنعت فرودگاهی تا صنعت هواپیمایی

صنعت هوانوردی ایران ، از فراز تا فرود

صنعت حمل و نقل هوایی ایران از صنعت فرودگاهی تا صنعت هواپیمایی

بزرگترین اجلاس صنعت هوانوردی ایران ۲۰۱۶

بزرگترین اجلاس صنعت هوانوردی سال ۲۰۱۶/ حضور ۱۰۰ شرکت حوزه هوانوردی از ۳۵ کشور جهان در ایران

رئیس اجرایی کاپا گفت: اجلاس هوانوردی کاپا اولین رویداد تجاری بین المللی در امور اقتصادی ایران است که امروز پس از لغو تحریم های بین المللی با حضور 400 نماینده و عضو رسانه ای در تهران برگزار شد..

 

ادامه مطلب ...

شکایت قانونی از شرکت‌های بدهکار به صنعت فرودگاهی

محمدرضا امامی در گفتگو با روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در این باره گفت: درباره شرکت‌های بدهکاری که در زمان مشخص‌شده برای تعیین تکلیف بدهی خود به شرکت فرودگاه‌های کشور اقدام نکنند، علاوه بر اقدام حقوقی، پرونده‌ای مطابق قانون برای جبران خسارات تشکیل خواهد شد.معاون توسعه مدیریت و منابع شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از تشکیل پرونده‌ای مطابق قانون برای جبران خسارات شرکت‌های بدهکاری که در زمان مشخص‌شده برای تعیین تکلیف بدهی خود به شرکت فرودگاه‌ها اقدام نکرده‌اند، خبر داد.

  ادامه مطلب ...

مدیر عامل شرکت فرودگاهها: تمدید ماده 161 در برنامه ششم، صنعت هوایی را توسعه می‌بخشد



برگزاری میزگرد "چالش‌های صنعت فرودگاهی در دوران پساتحریم" در خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا)، فرصتی مغتنم را پدید آورد تا دو تن از مسئولان ارشد صنعت هوانوردی و فرودگاهی همراه با یکی از اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به بررسی بایسته‌های صنعت فرودگاهی در دوران کنونی و پساتحریم بپردازند.

به گزارش روابط عمومی شرکت فرودگاه‌های کشور؛ رحمت‌اله مه‌آبادی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور، علی عابدزاده معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی و مهرداد لاهوتی نماینده مردم لنگرود و عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در فضایی تعاملی، مشکلات صنعت فرودگاهی به ویژه در حوزه‌های قانونی و زیرساختی را بررسی و بر ضرورت هرچه بیشتر حمایت نمایندگان مجلس از صنعت فرودگاهی و بهره‌مندسازی این صنعت از قانون خاص فرودگاه‌ها منطبق با استانداردهای جهانی و همچنین تامین نیازهای این صنعت به ویژه در حوزه زیرساختی و حمایت از مدیران و متخصصان فرودگاهی تاکید کردند.

 

ادامه مطلب ...

شرکت فرودگاه‌ها؛ کیسه‌یی خالی و نگاهی نیازمندانه به مجلس



حسن قربانی- مجلس شورای اسلامی بعد از تب و تاب انتخابات اخیر، آرام آرام موضوع دخل و خرج کشور را در دستور کار قرارداده و با بررسی لایحه بودجه سال 95 می‌رود تا میزان بودجه، درآمد و هزینه‌های دستگاه‌های مختلف اجرایی را مشخص و در نهایت با جرح و تعدیل لایحه بودجه، تکلیف مالی این دستگاه‌ها را روشن کند.

شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران به‌عنوان قلب تپنده صنعت هوانوردی کشور و ویترین تمام نمای توسعه کشور از جمله دستگاه‌هایی است که دراین لایحه اشاره‌یی غیر مستقیم و تلویحی به بودجه آن شده است. بر اساس مصوبات قانونی، شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران بهعنوان یک شرکت تخصصی موظف به کسب درآمد و هزینه کردن آن در موارد تعیین شده قانونی است که از آن جمله می‌توان به ایمنی، کارآمدی و رقابت پذیری صنعت هواپیمایی کشوری، توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل هوایی و فرودگاه‌ها، سامانه‌های ارتباطی، ناوبری و راداری و توسعه کریدورهای هوایی، افزایش ترانزیت بار و مسافر هوایی و پروازهای عبوری و همچنین تجاری سازی فرودگاه‌ها اشاره کرد.

 

ادامه مطلب ...

انتشار ۷۰ میلیون کیلوگرم CO۲ در پروازهای میان‌قاره‌ای

نتایج پژوهش «تاثیر تغییر اقلیم بر صنعت حمل‌ونقل هوایی» نشان داد

انتشار ۷۰ میلیون کیلوگرم CO۲ در پروازهای میان‌قاره‌ای

بسیاری از کارشناسان حوزه حمل‌ونقل و محیط‌زیست بر این باورند که پروازهای پرشمار هواپیما‌ها و به طور کلی فعالیت خطوط حمل‌ونقل هوایی باعث بدتر شدن شرایط و کیفیت آب‌وهوا و اقلیم کره زمین می‌شود اما اکنون نتایج یک پژوهش جدید در همین ارتباط به این پاسخ جالب و تامل‌برانگیز منتهی شده است،

که تغییرات شرایط آب‌وهوا به بدتر شدن وضعیت پرواز هواپیما و طولانی‌تر شدن زمان پرواز آنها می‌انجامد.

 

ادامه مطلب ...

راهکارهای درآمدزایی در حمل‌ونقل هوایی

اکرم امینی -نظام بازرگانی، حلقه گمشده زنجیره حمل‌ونقل هوایی کشور است؛ ناتوانی شرکت‌های هواپیمایی در پرداخت بدهی‌های میلیاردی‌شان به شرکت نفت و شرکت فرودگاه‌ها تنها یک گواه بر این سخن است.

 کارشناسان معتقدند یکی از مهم‌ترین دلایل این درآمدزایی نامطلوب، ضعف در نظام بازرگانی و بازاریابی این شرکت‌هاست. برای بررسی بیشتر این موضوع با یک کارشناس فروش حمل‌ونقل هوایی گفت‌وگو کرده‌ایم. 

 

ادامه مطلب ...