صنعت هوانوردی ایران ، از فراز تا فرود

صنعت حمل و نقل هوایی ایران از صنعت فرودگاهی تا صنعت هواپیمایی

صنعت هوانوردی ایران ، از فراز تا فرود

صنعت حمل و نقل هوایی ایران از صنعت فرودگاهی تا صنعت هواپیمایی

معرفی کتاب : معاهدات چند جانبه هوایی


◄ معاهدات چند جانبه هوایی (هوانوردی)/ جلد اول


صنعت هوانوردی در سراسر جهان نتیجه حاصل از تجربیات انسانی و تخصص تمامی تلاشگران و به کارگیری روزآمد ترین فناوری ها می باشد که توانسته از طریق فعالیت مستمر نهادهای بین المللی به سازمان بین المللی هوانوردی کشوری (سازمان ایکائو) و بازیگران اصلی آن یعنی کشورهای متعاهد کنوانسیون هوانوردی کشوری بین المللی (1944) به صورت اسناد معتبر بین المللی درآید. 

  ادامه مطلب ...

بزرگ‌ترین کشتی هوایی جهان در آینده‌ نزدیک

اوج‌گیری بزرگ‌ترین کشتی هوایی جهان در آینده‌ نزدیک

مهندسان انگلیسی در حال توسعه نوعی کشتی هوایی هستند که با طول 92 متر، بزرگ‌ترین سامانه هوایی دنیا به شمار می‌آید.

 

ادامه مطلب ...

ماشین پرنده

باشگاه خبرنگاران: استفاده از موتورها و جک‌های هیدرولیک به یک قایق هوشمند توانایی تغییر شکل به چندین وسیله مختلف را می‌دهد.


کارشناسان نوعی ماشین منحصر به فرد تولید کرده‌اند که می‌تواند به شش حالت مختلف تغییر شکل دهد.

 

ادامه مطلب ...

پروازهای فلای‌دبی در چند قدمی فرودگاه اهواز

مدیرکل فرودگاه‌های استان خوزستان از برقراری پروازهای شرکت هواپیمایی فلای‌دبی در مسیر اهواز به دبی و بالعکس از نیمه دوم اسفند ماه خبر داد.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل فرودگاه‌های استان خوزستان؛ پس از برقراری پرواز شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاین در مسیر اهواز به استانبول و بالعکس، آخرین گام به‌منظور برقراری پروازهای شرکت هواپیمایی فلای‌دبی به مقصد اهواز به دبی و بالعکس انجام شد
بنابراین گزارش جلسه‌یی با حضور نمایندگان ممیزی شرکت هواپیمایی فلای‌دبی در دفتر مدیرکل فرودگاه‌های استان خوزستان برگزار شد.
محمدسعید شرفی مدیرکل فرودگاه‌های استان اظهار داشت: شرکت هواپیمایی فلای‌دبی با داشتن 44 فروند هواپیما با برد متوسط هفته‌یی سه پرواز نیز در مسیر اهواز به دبی و بالعکس انجام خواهد داد.
وی در ادامه به برنامه‌های آتی اداره‌کل فرودگاه‌های استان خوزستان اشاره کرد و گفت: قصد داریم تا سال 2018 میلادی با پنج شرکت خارجی و بین‌المللی طبق استانداردهای جهانی، همکاری داشته باشیم تا تاثیرات شگرفی را در زمینه ایجاد اشتغال، گسترش فرصت‌های گردشگری و فرصت‌های اقتصادی استان شاهد باشیم.
اهوازی ذد.jpg
گفتنی است؛ تیم بازدیدکننده شرکت هواپیمایی فلای‌دبی از اداره هواشناسی، برج‌ مراقبت پرواز، ایرساید فرودگاه، ایمنی‌زمینی و آتش‌نشانی، ترمینال تشریفات اختصاصی (CIP)و ترمینال پروازهای خارجی در دست احداث فرودگاه اهواز بازدید به‌عمل آوردند.
یادآور می‌شود؛ تیم بازدید کننده پس از بازدید و اعلام رضایت‌مندی از خدمات فرودگاه اهواز مقرر شد؛ این شرکت اولین پرواز خود را در مسیر اهواز به دبی از 23 اسفند ماه آغاز کند.

تودیع و معارفه معاونین "برنامه ریزی و نظارت" و "توسعه مدیریت و منبع"




به گزارش روابط عمومی شرکت فرودگاه‌های کشور ؛ در مراسم تودیع و معارفه‌ی معاون توسعه مدیریت و منابع و معاون برنامه‌ریزی و نظارت، محمد علی ایلخانی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور ضمن قدردانی از امیرمکری و عبدالرحیمی معاونین سابق شرکت، اظهار داشت: ما امروز در خدمت مدیرانی هستیم که با دانش و تخصص خود٬ خدمات ارزشمندی را در مجموعه شرکت فرودگاه‌ها و همچنین صنعت حمل و نقل هوایی عرضه کردند.
 
ادامه مطلب ...

حقوق مسافر

حقوق مسافر هوایى از جمله مسایلى است که با توجه به رشد صنعت هواپیمایى آن طور که باید به آن پرداخته نشده است.


اهمیت مسافرت در فرهنگ اسلامى ایرانى ما آنچنان پر رنگ و ارزشمند است که بزرگان از اقشار مختلف همچون بازرگانان، دانشمندان، سیاحان وقت ارزشمندِ از عمر گرانمایه خود را در این مسیر نهاده‏ اند.

سعدى شاعر شیرین سخن شیراز، از بغداد تا شمال آفریقا را طى نمود ، مردم سرزمینهاى مختلف و ادیان گوناگون را مشاهده کرد.

   ادامه مطلب ...

پرواز ایران- آلمان راه‌اندازی شد

مدیرکل فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) از آمادگی این فرودگاه برای سفرهای نوروزی خبر داد و گفت: پروازهای ایران – آلمان از جمعه گذشته اول اسفند ماه راه اندازی شد.

  ادامه مطلب ...