صنعت هوانوردی ایران ، از فراز تا فرود

صنعت حمل و نقل هوایی ایران از صنعت فرودگاهی تا صنعت هواپیمایی

صنعت هوانوردی ایران ، از فراز تا فرود

صنعت حمل و نقل هوایی ایران از صنعت فرودگاهی تا صنعت هواپیمایی

130 فروند هواپیمای مسافربری به چرخه هوایی کشور بر می گردند

به گزارش مهر، علی محمد نوریان ظهر یکشنبه در حاشیه هشتمین همایش تجلیل از نخبگان علمی و المپیاد دانش آموزی شهرستان آمل در دانشگاه شمال در جمع خبرنگاران از بازگشت 130 هواپیما که به دلیل نبود قطعات و سوخت قابل استفاده نبود به چرخه هوایی کشور خبر داد.

وی اعلام کرد: 130 هواپیما مسافربری ایران به دلیل تحریم ها قابل به استفاده نبوده اند که اکنون توانسته ایم 80 فروند از این هواپیماها را آماده و تا چند ماه آتی به چرخه هوایی کشور برای حمل و نقل مسافرین برگردانیم.

نوریان افزود: قطعاتی که در تحریم خریداری شده بود هنوز به کشور تحویل داده نشده است.

وی تصریح کرد: در ماههای اخیر ارتباطات خوبی با تولید کنندگان قطعات هواپیمایی صورت گرفته است و امیدواریم از 130 هواپیما راکد در صنعت هوا و فضا بتوانیم 80 فروند از این هواپیماها را برای ایام نوروز به چرخه هوایی کشور بازگردانیم تا مسافرین به بهترین نحو از خدمات حمل و نقل هوایی استفاده کنند.

قایم مقام وزیر راه و شهرسازی در حوزه هوا و فضا بیان داشت:صنعت هواپیمایی کشور از جمله صنعت هایی بوده که بیشترین آثار سوء را در تحریم داشته است و هم اکنون فقط در بحث قطعات مشکات تحریم برطرف شده است و امیدواریم تا ماه های آتی تمامی خدمات وابسته به صنعت هواپیمایی کشور آزاد شود.

برترین برجهای کنترل جهان

برج کنترل لینینگ که در وین اتریش قرار دارد، یکی از عجیب ترین برج های کنترل در دنیاست که کمی کج به نظر می رسد.


جالب اینجاست که این برج در واقع کج نیست و تنها به خاطر شکل عجیب و معماری آن است که بیننده را فریب داده و کج به نظر می رسد، برج لینینگ با 110 متر ارتفاع، بلندترین برج مراقبت در اروپا و سومین برج بلند در دنیاست.
 

ادامه مطلب ...

زیباترین فرودگاه های جهان

فرودگاه بین المللی پکن، چین
به منظور برگزاری بازی های المپیک تابستانی 2008، مسئولان فرودگاه بین المللی پکن، ترمینال 3 را به این فرودگاه اضافه کردند که یکی از بزرگترین ترمینال های فرودگاه جهان محسوب می شود. نورمن فاستر طراح انگلیسی وظیفه طراحی و تکمیل ترمینال 3 را طی چهار سال بر عهده داشته و در راستای تحقق این هدف از هنر فنگ شویی بهره برده است. سقف فرودگاه پکن حالتی کاملا آیرودینامیک داشته و از شکلی اژدها گونه برخوردار است. استفاده از رنگ و نمادهای سنتی قرمز و طلایی چین در ساخت این فرودگاه مورد توجه قرار گرفته است. این ترمینال از چشم اندازی زیبا و سقفی واحد بهره می برد. نورگیرهای خطی نیز به خوبی از نور روز استفاده کرده و مسافران با عبور از این ساختمان شاهد تغییر رنگ از قرمز به زرد خواهند بود.

 

ادامه مطلب ...

مسافرت های آینده


نظر 10 هزار نفر از شرکت کنند گان در نظر سنجی شرکت ایرباس در باره پروازهای آینده در سال 2050 مسافرت  های ارزانتر ، سبزتر و سرگرم کننده



Click to enlarge and view the infographics


Since launching this report in 2010, Airbus has embarked on a two-year global consultation with more than 1.75 million people through airshows, events and online, as part of the Future by Airbus programme – our vision of sustainable aviation in 2050. 
In 2010 we asked 10,000 people around the globe, who will be passengers in 2050, what they will want from air travel. Their answer was clear: cheaper, greener and more fun! 
 In 2012, another 10,000 have told us what they want from the future of flight: more sustainable; less stressful; and more of it, despite social media revolutionising how we keep in touch.  
• 63% of people worldwide say they will fly more by 2050 
• 60% do not think social media will replace the need to see people face-to-face 
• 96% believe aircraft will need to be more sustainable or ‘eco-efficient’ 
• Almost 40% feel air travel (door-to-door) is increasingly stressful 
• 86% of people think less fuel burn is key and 85% a reduction in carbon emissions 
• 66% want quieter aircraft and 65% planes which are fully recyclable

شرکت هواپیماسازی ایرباس

Airbus logo.png


ایرباس، (به انگلیسی: Airbus) شرکت هواپیماسازی اروپایی و سازنده بزرگترین هواپیمای جت مسافربری جهان است. دفتر مرکزی این شرکت در شهر تولوز در کشور فرانسه قرار دارد و فعالیت‌های شرکت در سراسر اروپا گسترده می‌باشد.


ایرباس بزرگترین شرکت هواپیماسازی دنیا است.و تقریباً نیمی از هواپیماهای مسافربری و غیرنظامی جهان را تولید می‌کند.

این شرکت دارای ۵۷٬۰۰۰ کارمند و ۱۶ دفتر در کشورهای آلمان، فرانسه، بریتانیا و اسپانیا است. مونتاژ نهایی هواپیماهای ایرباس در شهرهای تولوز در فرانسه، هامبورگ در آلمان، سویل در اسپانیا و تیانجین در چین انجام می‌پذیرد.این شرکت همچنین دارای شعباتی در کشورهای ایالات متحده آمریکا، ژاپن و جمهوری خلق چین است.


شرکت ایرباس از آغاز کار در سال‌های دهه ۱۹۷۰، توسعه و استفاده از تکنولوژی‌های نوین و برتر در صنعت هواپیمایی را به ابزار اصلی پیروزی در رقابت با شرکت‌های دیگر از جمله بوئینگ تبدیل کرد. فناوری‌هایی مانند استفاده گسترده از مواد کامپوزیت در سازهٔ هواپیما، کامپیوتریزه کردن بخش عمده‌ای از سامانه کنترل پرواز و نیاز به تنها دو نفر در کابین خلبان و دیجیتالی کردن سامانه کنترل هواپیما (Fly-by-Wire) نمونه‌هایی از تکنولوژی‌های توسعه داده شده توسط ایرباس هستند، که نه تنها به رشد این شرکت کمک کردند، بلکه هم‌اکنون بصورت استانداردهایی در صنعت هواپیمایی دنیا درآمده‌اند.


ایرباس بطور مشخص شاخهٔ هواپیماسازی شرکت دفاعی هوافضایی اروپا (ای‌ای‌دی‌اس) است. شرکت ایرباس نخست، به صورت کنسرسیومی از تولیدکنندگان هوافضا بنیان گذاشته شد. در سال ۲۰۰۱ میلادی، این موسسه تبدیل به شرکتی با سهام مشترک شد، که در آن ۸۰٪ درصد سهام متعلق به ای‌ای‌دی‌اس و ۲۰٪ درصد سهام متعلق به شرکت بی‌ای‌ئی سیستمز در بریتانیا بود. در ماه اکتبر سال ۲۰۰۶ میلادی، بی‌ای‌ئی سیستمز، تمامی سهام خود را به ای‌ای‌دی‌اس واگذار کرد.
منبع : ویکی

طولانی ترین هواپیمای جهان

طولانی ترین هواپیمای جهان از ساختار آیرودینامیک منحصر به فردی برخوردار است و طول آن با برج ساعت "بیگ بن" در لندن برابری می کند.

 
ادامه مطلب ...

آزادسازی قیمت بلیت هواپیما؛ از اردیبهشت ۹۳

آزادسازی قیمت بلیت هواپیما؛ از اردیبهشت ۹۳
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی محوری ترین بخش کارگروه حمل و نقل است از اجرایی شدن متنوع سازی و آزادسازی قیمت بلیت هواپیما از اردیبهشت سال آینده خبر داد.

عباس آخوندی در حاشیه ششمین کنفرانس توسعه نظام تأمین مالی گفت: در بحث هدفمندی یارانه ها، کارگروه حمل و نقل 3 جلسه برگزار کرده که یکی از موضوعات مورد طرح در این جلسات، بحث قیمت ها بوده است.
 
وی افزود: البته کارگروه اصلی رسیدگی به قیمت، کارگروه انرژی است اما در عین حال بحث تأثیر اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها را بر حوزه حمل و نقل ارزیابی کرده و آنرا به کارگروه انرژی اعلام می کنیم.
 
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی محوری ترین بخش کارگروه حمل و نقل است از اجرایی شدن متنوع سازی و آزادسازی قیمت بلیت هواپیما از اردیبهشت سال آینده خبر داد.
 
مرجع : خبرگزاری تسنیم