گروه بین الملل زیست نیوز، هنگامی صحبت از اثرات منفی زیست محیطی صنایع به میان می آید، صنعت هوانوردی یکی از گزینههایی است که توجهات را به سوی خود جلب می کند. طی سالهای اخیر فشار بیشتری بر خطوط هوایی جهان از سوی قانونگذارانی که در پی حفاظت از محیط زیست بوده، وارد شده است. به عنوان مثال، مالیات بر انتشار کربن در اروپا به شدت این شرکتها را برای کاهش آلایندگی خود تحت فشار قرار داده است.
در این میان، برخی شرکتها مانند "ویرجین" بیشتر پیرامون آنچه که در حال انجام آن هستند، صحبت کرده و برخی دیگر مانند "کتی پاسیفیک" به صورت عملی بر پژوهش در زمینه استفاده پایدار از زیستسوختها متمرکز شدهاند. این مساله از این حقیقت ناشی می شود که هواپیماها بر خلاف وسایل حمل و نقل زمینی باید سوخت مورد نیازشان را به همراه خود حمل کنند و این فرصت را ندارند تا به شبکه برق سراسری متصل شوند!
معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاههای کشور اعلام کرد: فرودگاههای کشور آماده پذیرش هواپیماهای شخصی دارای مجوز از سازمان هواپیمایی کشوری و نهادهای ذیربط هستند.
ادامه مطلب ...
دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی با بیان اینکه این تفکر که
آزادسازی قیمتها منجر به افزایش قیمتها میشود متاثر از تفکر سنتی
است،گفت:آزادسازی نباید با رهاسازی اشتباه گرفته شود، ضمن آنکه صنعت هوایی
آمادگی عملیاتی شدن این قانون را دارد.
حمیدرضا غوابش افزود: دولت
باید زودتر در خصوص آزادسازی قیمتها اقدام میکرد و بر اساس قانون از
ابتدای امسال باید آزادسازی قیمتها انجام میشد. در سالهای گذشته نیز
باید بخشی از این قانون اجرا میشد که متاسفانه توجهی به آن نشد.