آنتونوف ۲۲۵ مریا یکی از راهبردی ترین هواپیماهای تجاری محسوب می شود. اهمیت این پرنده به دلیل ابعاد باور نکردنی آن است که مریا را به عنوان بزرگترین هواپیمای باربری جهان معرفی می کند. مریا در زبان اوکراینی ها به مفهوم رویا و خیال کاربرد دارد.
آنتونوف ۲۲۵ مریا یکی از راهبردی ترین هواپیماهای تجاری محسوب می شود. اهمیت این پرنده به دلیل ابعاد باور نکردنی آن است که مریا را به عنوان بزرگترین هواپیمای باربری جهان معرفی می کند. مریا در زبان اوکراینی ها به مفهوم رویا و خیال کاربرد دارد.
به گزارشفرادید،یک جستوجوی سریع در گوگل بسیاری از روشهای مختلفِ رتبهبندی خطوط هوایی جهان را ارائه میدهد. شما به راحتی میتوانید خطوط هوایی را (حداقل آن خطوطی که در امریکا هستند) با توجه به پرواز بهموقعشان، شکایتها، سیستم مدیریت چمدان و اینکه چه مجلهای را بهدست میگیرید، دسته بندی کنید.
افقهایتان را کمی گستردهتر کنید تا به صنعت هوایی جهانی نگاهی بیاندازید، و شناسایی اینکه کدام خط در دنیا "بهترین" است، میتواند کمی دشوارتر باشد.
امن ترین خطوط هوایی در جهان در ادامه آمده اند:
۱. خط هوایی کوانتاس
۲. خط هوایی لوفتهانزا
۳. خط هوایی ایر نیوزلند
۴. خط هوایی بریتیش ایرویز
۵.خط هوایی فین ایر
۶. خط هوایی کاتای پاسیفیک
۷. خط هوایی اوا ایر
۸. خط هوایی سنگاپور
۹. خط هوایی امارات
۱۰. همه ی خطوط هوایی مستقر در امریکا
ادامه مطلب ...
به گزارش"توریسم آنلاین" به نقل از ایرنا،فرهاد پرورش افزود: طبق جدول برنامه ریزی، در سال 2017 نیز شرکت هما 14 فروند از ایرباس و ای.تی.آر تحویل می گیرد.
وی گفت: «ایران ایر» تلاش می کند با رفع موانع تامین مالی خرید این هواپیماها در سال جاری میلادی، پنج فروند از ایرباس و سه فروند ای.تی.آر-72 را تحویل بگیرد.
پرورش یادآورشد: برای تامین منابع مالی از محل فایناس خارجی تلاش های زیادی انجام می شود به طوری که شرکت ایرباس با چند بانک فرانسوی و آلمانی وارد مذاکره شده اند.
این مقام مسئول ادامه داد: علاوه بر فرانسوی ها، «ایران ایر» نیز به طور مستقیم وارد مذاکره با برخی از بانک های خارجی شده تا در صورت فراهم شدن شرایط مناسب، تسهیلات این هواپیماها را در مدت 10 ، 12، 15 و 18 سال بازپرداخت کنیم.
مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران افزود: با تلاش های انجام شده، اکنون با یک بانک آلمانی برای تامین مالی خرید 118 فروند ایرباس و 20 فروند ای.تی.آر توافق اولیه انجام شده است.
پرورش گفت: با توجه به بالا بودن حجم این قراردادها، با استفاده از وکلای داخلی و حقوقدانان می خواهیم همه زوایای این قرارداد را از نظر حقوقی، مالی، فایناس، فنی، عملیاتی، آموزشی و پشتیبانی های مورد نیاز مورد بررسی کنیم؛ بنابراین زمان آن طولانی می شود.
وی تاکید کرد: با این حال قرارداد نهایی خرید این هواپیماها روند طبیعی خود را طی می کنند و امیدواریم که در یک تا دو ماه آینده قرارداد خرید ایرباس و ای.تی.آر-72 نهایی شود.
پیش قرارداد خرید 118 فرود ایرباس در سفر بهمن ماه سال گذشته رئیس جمهوری اسلامی ایران به فرانسه به امضا رسید.
«آلن ویدالیس» وزیر حمل و نقل فرانسه اوایل اردیبهشت ماه امسال در سفر به ایران درباره آخرین وضعیت رفع موانع فروش هواپیماهای ایرباس گفت: در این زمینه مذاکراتی بین دو طرف انجام شد؛ انعقاد قرارداد این پروژه در مراحل نهایی قرار دارد و تا چند هفته آینده نیز نهایی میشود.
وی درباره اینکه آیا فروش این هواپیماها نیازمند مجوز دولت آمریکا است یا خیر گفته بود: بیش از 10 درصد تجهیزات ایرباس آمریکایی است بنابراین به مجوز آمریکا برای انعقاد قرارداد نهایی نیاز داریم، در این زمینه مذاکرات خود را آغاز کردیم و به پیشرفتهای زیادی دست یافتیم.
به گزارش ایرنا، مقابله با جرائم سازمان یافته نظیر قاچاق انسان، تروریسم و مقابله با هر تهدید دیگری که مجاری و الزامات آن می تواند اسناد مسافرتی جعلی باشد و همچنین تبادل اطلاعات و تجربیات کشورهای موفق در حوزه اسناد هویتی از جمله اهداف برگزاری هشتمین اجلاس ایکائو است.
این اجلاس که در رده اجلاس های امنیت هواپیمایی و بین المللی برای مقابله با تردد مجرمان بین المللی است با همکاری مشترک وزارت کشور، سازمان هواپیمایی کشوری، وزارت امور خارجه، سازمان ثبت احوال، قوه قضائیه، وزارت اطلاعات، دستگاههای عضو ستاد گذرنامه، پلیس در حوزه تخصصی اسناد مسافرتی و هویتی قابل خواندن با ماشین MRTD برگزار می شود.
این اجلاس با حضور علی عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، محمدحسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور، مسئولان وزارت خارجه ، نمایندگان کشورهای عضو ایکائو، سازمان های فعال در زمینه هوانوردی و صنایع هوایی ازجمله سازمان ملل، ایکائو، انجمن بین المللی شرکتهای هواپیمایی (IATA) و نمایندگانی از وزارتخانه های اطلاعات، راه و شهر سازی و امورخارجه در حال برگزاری است.
ایکائو یا سازمان بین المللی هوانوردی کشوری(International Civil Aviation Organization) به صورت مخفف (ICAO) یک نهاد تخصصی در سازمان ملل متحد است که در هفتم دسامبر سال1944 پس از تصویب و امضای پیمان حمل ونقل هوایی موسوم به پیمان شیکاگو تشکیل شد که موجودیت آن نیز به طور رسمی در سال 1947 اتفاق افتاد و وظیفه آن هماهنگ سازی استانداردهای بین المللی پروازی و مدیریت خطوط هوایی در جهان است که ایران نیز در سال 1948 به صورت رسمی به پیمان شیکاگو و در نتیجه به ایکائو پیوست.
هشتمین اجلاس بین المللی ایکائو تا 22 اردیبهشت ماه در مرکز همایش های بین المللی خلیج فارس ادامه دارد.
نمایندگان در نشست علنی امروز (دوشنبه 13 اردیبهشت) در جریان بررسی لایحه تنظیم برخی از احکام برنامههای توسعه کشور با ماده الحاقی 36 این لایحه موافقت کردند.
در ماده الحاقی36 آمده است که بهمنظور ارتقای ایمنی و کیفیت خدمات حمل و نقل هوایی، ناوبری هوایی و فرودگاهی:
1- سازمان هواپیمایی و شرکت مادر تخصصی فرودگاههای کشور از نظر اداری، استخدامی، مالی و معاملاتی در چهارچوب اساسنامهای که حداکثر ظرف مدت یکماه از تاریخ تصویب و ابلاغ این قانون به تصویب هیأت وزیران میرسد اداره میشود.
2- اعتبارات سازمان هواپیمایی کشوری (هزینهای و سرمایهای) از محل درآمدهای اختصاصی، کمکها و سایر درآمدهایی که براساس تعرفه مصوب شورایعالی هواپیمایی با رعایت مواد (38) و (39) قانون محاسبات عمومی کشور وصول شود، تأمین میگردد. کسری اعتبار پس از تأیید سازمان مدیریت و برنامهریزی کشور و با مبادله موافقتنامه کمک زیان در قانون بودجه سنواتی پیشبینی میگردد.
3- صددرصد درآمدهای شرکت مادر تخصصی فرودگاههای کشور اعم از فروش خدمات و داراییهای شرکت اختصاصی است و پس از واریز به خزانهداری کل کشور برای اجرای مأموریتهای شرکت از جمله نوسازی سامانههای ناوبری هوایی و توسعه فرودگاههای کشور هزینه میشود.
4- سازمان و شرکت فرودگاههای کشور مشمول ماده(5) قانون رفع موانع تولید رقابتپذیر و ارتقای نظام مالی کشور مصوب 1/2/1394 است.
5- مطالبات شرکت مادر تخصصی فرودگاههای کشور، موضوع تبصره (2) ماده (87) قانون اصلاح ماده(87) قانون وصول برخی از درآمدهای دولت مصوب 18/11/1390 و ماده(55) قانون تنظیم برخی از مقررات مالی دولت در حکم مطالبات مستند به اسناد لازمالاجراء میباشد و براساس آییننامه اجرائی که حداکثر ظرف مدت ششماه از تاریخ ابلاغ این قانون به پیشنهاد شرکت مذکور و تأیید وزراتخانههای راه و شهرسازی و وزارت دادگستری میرسد، قابل وصول میباشد. تا تصویب آییننامه مزبور احکام این ماده توسط مأموران اجرای احکام دادگستری اجراء میشود.
قلعهمرغی نام فرودگاه و پایگاه هوایی در جنوب شهر تهران بود و هم اکنون این فرودگاه تبدیل به بوستان گردید است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، تا نیمهٔ اول سال ۱۳۰۱ در تهران محل معینی برای فرود و پرواز هواپیماها وجود نداشت. در تیرماه ۱۳۰۱ انگلیسیها درخواست اعزام دو فروند هواپیما به تهران نمودند و دولت وقت به فکر اختصاص زمین مناسب و مسطحی برای فرود آنها افتاد. با بررسیهایی که انجام گرفت زمین قلعهمرغی برای این منظور مناسب تشخیص داده شد و بهتدریج به اولین فرودگاه تهران تبدیل گردید و تأسیسات و آشیانههای متعدد در آن ساخته شد. بدین ترتیب یک ماه بعد در هشتم مرداد هزار و سیصد و یک زمان بهرهبرداری رسمی از اولین فرودگاه تهران در قلعهمرغی رقم خورد و بعد از افتتاح فرودگاه دو فروند هواپیمای انگلیسی از طریق بغداد وارد تهران شدند و در فرودگاه قلعهمرغی فرود آمدند.
تصویر بالا مربوط به سال ۱۳۲۰ است
مطمئنا فرودگاه های زیادی در دنیا وجود دارند که زیبایی و طراحی آنها زبانزد خاص و عام است
ولی فرودگاه های کمی را می توان یافت که نمای هوایی آنها در لحظه فرود هواپیما فوق العاده
دیدنی و جذاب باشد.
در یک نظرسنجی که اخیرا انجام شده, ۱۱۵ فرودگاه از سرتاسر جهان انتخاب گردید
تا از میان آنها ۱۰ فرودگاه به عنوان زیباترین فرودگاه ها از نمای هوایی برگزیده شوند.
در این نظرسنجی ۷۵۰۰ نفر شرکت کردند و نتیجه ای که حاصل شد را می توانید در ادامه ببینید.
فرودگاه بین المللی مالت