صنعت هوانوردی ایران ، از فراز تا فرود

صنعت حمل و نقل هوایی ایران از صنعت فرودگاهی تا صنعت هواپیمایی

صنعت هوانوردی ایران ، از فراز تا فرود

صنعت حمل و نقل هوایی ایران از صنعت فرودگاهی تا صنعت هواپیمایی

بزرگ‌ترین هواپیماهای جهان

به گزارش "گروه علم و فناوری" عصرایران، از آن زمان تاکنون هوانوردی به صنعتی پیشرفته و گسترده مبدل شده و از هواپیماهای ساده اولیه به غول هایی چند تنی رسیده ایم که امکان سفرهای طولانی مدت بین قاره های جهان را نیز فراهم می کنند. در ادامه با برخی از بزرگ‌ترین هواپیماهای جهان آشنا می شویم.

آنتونوف An-225 مریا 

غول هایی در آسمان!

آنتونوف An-225 مریا یکی از بزرگترین هواپیماهای جهان است که نخستین پرواز خود را در دسامبر 1988 انجام داد. این هواپیمای به واقع غول پیکر برای اهداف نظامی، به طور خاص برای حمل مدارگرد بوران (شاتل فضایی روسیه)، ساخته شد. توسعه دهندگان این هواپیما از یک آنتونوف An-124 به عنوان پایه استفاده کرده و ظرفیت موتورهای آن را به میزان کافی افزایش دادند. در آنتونوف An-225 با وزن بیش از 640 تن شش موتور بکار گرفته شده اند.

  

ایرباس A-380F

غول هایی در آسمان!

ایرباس A-380F بزرگترین هواپیماهای مسافری جهان است که نخستین پرواز خود را در آوریل 2005 انجام داد. این هواپیما توانایی حمل بیش از 500 مسافر را دارد. ایرباس A-380Fهواپیمایی پهن پیکر دارای دو طبقه و از جمله شاهکارهای مهندسی در صنعت هوانوردی محسوب می شود.

بوئینگ 747-8

غول هایی در آسمان!

تا پیش از معرفی ایرباس A-380، بوئینگ در زمینه هواپیماهای مسافربری غول پیکر تقریبا بی رقیب بود. بوئینگ 747-8 با طولی حدود 77 متر یکی از طولانی‌ترین هواپیماهای مسافربری جهان محسوب می شود. این اتوبوس هوایی بین قاره ای با گنجایش حمل 467 مسافر امکان حمل بار بیشتر در فواصل طولانی‌تر با مصرف سوخت بهینه‌تر را فراهم می کند.

بوئینگ 747-400 ER

غول هایی در آسمان!

بوئینگ 747-400 ER یکی از پر فروش‌ترین اعضای خانواده بوئینگ محسوب می شود که با طول بدنه حدود 70 متر و فاصله بین دو بال 64.4 متر از جمله بزرگ‌ترین هواپیماهای مسافربری جهان نیز است. این هواپیما قابلیت حمل 524 مسافر را دارد.

آنتونوف An-124 روسلان

غول هایی در آسمان!

آنتونوف An-124 روسلان به منظور حمل بار طراحی شده و دومین هواپیمای باری سنگین وزن جهان محسوب می شود. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد