صنعت هوانوردی ایران ، از فراز تا فرود

صنعت حمل و نقل هوایی ایران از صنعت فرودگاهی تا صنعت هواپیمایی

صنعت هوانوردی ایران ، از فراز تا فرود

صنعت حمل و نقل هوایی ایران از صنعت فرودگاهی تا صنعت هواپیمایی

اجرای 6 طرح بزرگ در صنایع هواپیما سازی کشور

کارشناسان صنایع هواپیماسازی ایران امسال صندلیهای پرتاب هواپیماهای جگنده ، سکوهای آزمایش هوایی ،پیچ های بدنه انواع هواپیما ، تعمیر پانل ها هواپیماها ، لامپهای ال ای دی هواپیما و برآکش ها در بادپرهای هواپیماهای بدون موتور را در اصفهان طراحی و تولید کردند.

مدیرعامل شرکت صنایع هواپیماسازی ایران (هسا) با اشاره به دست‌آوردهای مهم این شرکت در حوزه دریایی ، هوایی ، مخابرات ، ساخت انواع تجهیزات و امکانات مورد نیاز وزارت دفاع گفت : زنجیره علم و فنآوری شامل ایده پردازی ، فکر ، فنآوری ، تولید و درنهایت تولید انبوه برای عرضه به بازار است که از آن به عنوان تبدیل علم به تولید و ثروت می توان نام برد.
  
آقای سیرتی با اشاره به دومین آزمایش موفق پرتاب صندلی هواپیماهای جنگنده تولیدی این شرکت افزود : این آزمایش در ارتفاع 21 هزارپایی از سطح دریا و سرعت 570 کیلومتر در ساعت توسط سکوی تستهای پروازی آرمیتا بر فراز فرودگاه هسا با موفقیت تمام انجام شد.


مدیرعامل شرکت هسا افزود: این شرکت با استفاده از مهندسی معکوس و بهره گیری از توان مهندسان ایرانی نخستین بار در کشور به فناوری تولید انواع پیچ های مورد نیاز شرکت هوایی ایران دست یافت.

وی همچنین از تولید و تعمیر پانل های ساندویچی و تعمیرات اساسی47 مجموعه spoiler های(برآکش ها در بادپرهای هواپیماهای بدون موتور) هواپیماهای مسافربری در این شرکت خبر داد و افزود: شرکت هسا انواع لامپهای ال ای دی داخل کابین هواپیماهای مختلف را تولید کرده و هر محصول درخواستی را با فرم یک(One) مورد تایید سازمان CAO است.

مدیرعامل شرکت هسا با بیان اینکه در این مجموعه یک نیروگاه گازی8 هزار و 706مگاواتی معروف به نیروگاه هسا در حال فعالیت است گفت: کسب رتبه نخست محقق برتر توسط رئیس مرکز طراحی هواگرد هسا و رتبه دوم نهادهای تحقیقاتی توسط مرکز طراحی هواگرد هسا، از جمله مهمترین دستاوردهای شرکت هواپیما سازی ایران ( هسا) در جشنواره تحقیقات صنعتی نیروهای مسلح بود .


از قابلیتهای شرکت صنایع هواپیماسازی ایران (هسا) می‌توان به خط تولید هواپیمای مسافربری و بدون سرنشین، تعمیر و نوسازی هوانا و (هاورکرافت) ، ساخت هواپیماهای بال ثابت (نظامی) ، مرکز طراحی هواگرد، بزرگترین مرکزاویونیکی کشور ، دارنده آزمایشگاه و مرکز پژوهشی قوی، دارای مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات توانمند در سطح کشور، امکانات تست و دارا بودن تعمیرگاه مجهز برای هر محصول، اشاره کرد.
در سال 67 این مرکز تحقیقات و تولیدی استراتژیک در زمینه های تعمیرات ملخ هلیکوپترهای سنگین، تولید پانل های ساندویچی و ساخت موتور پیستونی دو زمانه برای هواپیمای بدون سرنشین (RPV) ابابیل آغاز شد.

25درصد ظرفیت تولید هسا به ساخت قطعات هواپیمایی برای صنایع هواپیمایی ایران (هسا)، صنایع پشتیبانی و نوسازی هلیکوپترهای ایران (پنها) و نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی (نهاجا) اختصاص دارد.

امروزه این شرکت توانایی طراحی و تولید هواپیمای مسافربری ایران140- با همکاری اوکراین ، پهپاد ابابیل ، هلی‌کوپتر شاهد278- ، پروانه هواپیما بوسیله کامپوزیت ، تعمیر انواع هاورکرافت ، هواپیماهای جنگنده صاعقه و آذرخش و هواپیمای شفق را بدست آورده است.
مرجع : خبرگزاری واحد مرکزی خبر
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد