صنعت هوانوردی ایران ، از فراز تا فرود

صنعت حمل و نقل هوایی ایران از صنعت فرودگاهی تا صنعت هواپیمایی

صنعت هوانوردی ایران ، از فراز تا فرود

صنعت حمل و نقل هوایی ایران از صنعت فرودگاهی تا صنعت هواپیمایی

آمار تلفات تصادفات رانندگی هر هفته برابر با سقوط یک ایرباس با ۳۵۰ مسافر در کشور است


خبرگزاری تسنیم: رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه ایران در میان ۱۹۰ کشور جهان رتبه ۱۸۹ را از نظر ایمنی در تصادفات رانندگی دارد، گفت: آمار تلفات ترافیکی ما هر هفته برابر با سقوط یک ایرباس با ۳۵۰ مسافر در کشور است


  

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، رحمت‌الله حافظی در مراسم روز جهانی یادآوری قربانیان ترافیک اظهار داشت: قاره آسیا 16 درصد مساحت کل دنیا را به خود اختصاص داده و 44 درصد حوادث رانندگی در این قاره رخ می‌دهد. اما 1.45 درصد سوانح رانندگی و تلفات جاده‌ای در کشور ما با 75 میلیون نفر جمعیت اتفاق می‌افتد.

وی با بیان اینکه طبق قانون پنجم توسعه قرار بود سالانه 10 درصد از میزان سوانح تلفات جاده‌ای کاسته شود اما این امر محقق نشده است، افزود: رتبه ایران از میان 190 کشور جهان از نظر ایمنی در تصادفات رانندگی 189 مورد درسال 91 بوده است که حدود 70 تا 80 درصد این سوانح خطای انسانی نقش اصلی را ایفا کرده است.

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه بیش از 7 درصد تولید ناخالص ملی رقم خسارت‌های مستقیم و غیرمستقیم تصادفات کشور است، تصریح کرد: بیش از 50 درصد تصادفات جرحی مربوط به سه و نیم میلیون موتورسوار است و بیشترین تلفات تصادفات موتورسیکلت‌ها در گروه سنی 18 تا 24 سال است.

وی ادامه داد: در هشت ماهه اول سال جاری 231 هزار و 176 نفر شامل 166 هزار و 708 مرد و 64 هزار و 468 زن جان خود را در حوادث ترافیکی از دست دادند. این درحالی است که در هشت ماهه نخست سال گذشته 230 هزار و 767 نفر جان خود را از دست داده بودند که براین اساس باید گفت ایران دارای مقام نخست تلفات ترافیکی در دنیا است.

حافظی خاطرنشان کرد: استان‌های فارس، خراسان رضوی و تهران به ترتیب بیشترین میزان تلفات ترافیکی و ایلام و کهگیلویه و بویراحمد نیز به عنوان کمترین استان‌ها در تلفات ترافیکی شناسایی شده‌اند. 51 درصد تلفات در محل حادثه رخ داده و 55 درصد علت‌های مرگ نیز ضربه به سر بوده است.

وی گفت: پراید با دو هزار و 454، پژو  با 405 یک هزار و 8323، پژو 206 با 396، موتورسیکلت با 4 هزار و 416 و اتوبوس با 207 متوفی در حوادث ترافیکی این آمار را به نام خود ثبت کرده‌اند و نکته قابل توجه این است که بیشتر این حوادث نیز در فصل تابستان رخ داده است.

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: سازمان‌های متولی که به نظر می‌رسد وزارت بهداشت و ناجا در رأس آن باشند، باید پیشنویس سیاست‌های کلی نظام درباره سوانح ترافیکی را تنظیم و به مجمع تشخیص ارائه دهند تا پس از ابلاغ مبنایی برای مدیریت یکپارچه سوانح و حوادث باشد.

وی در پایان گفت: هر هفته در ایران یک ایرباس سقوط می‌کند به معنای دیگر آمار تلفات ما در طول هر هفته برابر با سقوط یک ایرباس با 350 نفر است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد