صنعت هوانوردی ایران ، از فراز تا فرود

صنعت حمل و نقل هوایی ایران از صنعت فرودگاهی تا صنعت هواپیمایی

صنعت هوانوردی ایران ، از فراز تا فرود

صنعت حمل و نقل هوایی ایران از صنعت فرودگاهی تا صنعت هواپیمایی

مدیرکل یاتا : صنعت هوانوردی سالانه 4/2 تریلیون دلار گردش مالی دارد


مدیرکل یاتا گفت: در مسیر رشد و توسعه صنعت هوانوردی تجاری، تدوین قوانین و مقررات خوب از همان ابتدا نقشی کلیدی داشته است.
به گزارش رویترز، "تونی تیلور" با بیان این مطلب افزود: نخستین پرواز تجاری در حدود یک قرن پیش با یک مسافر، یک کارآفرین و یک خلبان در مسیر سن پترزبورگ به فلوریدا انجام شد و متعاقبا، صنعت به شدت رشد کرد به گونه ای که در سال جاری، ما شاهد انجام روزانه 100 هزار پرواز، جابه جایی سه میلیارد و 300 میلیون مسافر و انتقال 52 میلیون تن کالا از طریق پنجاه هزار مسیر پروازی بودیم.
وی ادامه داد: امروزه، صنعت هوانوردی به خونی در رگ های اقتصاد جهانی تبدیل شده است چرا که حداقل برای 58 میلیون نفر شغل ایجاد کرده است و سالانه4/2 تریلیون دلار گردش مالی دارد چرا که با امکان جابه جایی سریع کالاهای فساد پذیر، حتی برای گل کاران کنیایی هم اشتغال ایجاد کرده است.
تیور یادآور شد: صنعت هوانوردی در اقتصاد جهانی، کمک شایانی به چرخه تامین می کند و به همین دلیل، کارخانجات می توانند قطعات محصولات مختلف خود را به کارگران کشورهای مختلف سفارش دهند و افراد نیز می توانند کالاهایی را که با اینترنت به یک کشور دیگر سفارش داده اند، در مدت زمانی کوتاه در کشور خود دریافت کنند.
 وی در پایان گفت: صنعت هوانوردی در کنار قابلیت های دیگر، نقش کاتالیست اقتصادی و اجتماعی را دارد و همین امر، میلیون ها نفر را از فقر و گرسنگی نجات داده است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد