صنعت هوانوردی ایران ، از فراز تا فرود

صنعت حمل و نقل هوایی ایران از صنعت فرودگاهی تا صنعت هواپیمایی

صنعت هوانوردی ایران ، از فراز تا فرود

صنعت حمل و نقل هوایی ایران از صنعت فرودگاهی تا صنعت هواپیمایی

مدرنیزه کردن فرودگاه های هند از طریق بورس این کشور


هند تصمیم دارد تا سهام شرکت تجهیز کننده و اپراتور فرودگاه های هند را وارد بورس کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، نقدینگی مورد نیاز برای تجهیز و مدرن سازی فرودگاه هند، وزارت حمل و نقل هند را بر آن داشت تا سهام این شرکت را برای عرضه اولیه وارد بورس هند کند.

بر اساس این گزارش، وزارت حمل و نقل هند هنوز در خصوص عرضه اولیه سهام خطوط هواپیمایی ملی هند تصمیمی اتخاذ نکرده است و در حال حاضر آمادگی خود را برای واگذاری سهام اپراتور فرودگاه های هند و شرکت خدماتی هلیکوپترهای Pawan Hans این کشور اعلام کرده است.

  

آشوک گاجاپاتی راجو، وزیر حمل و نقل هند در این خصوص اشاره داشت: تأمین نقدینگی برای به روز رسانی صنعت هوایی کشور و مدرنیزه کردن فرودگاه ها و همچنین ارتقاء سطح ارتباط هوایی در کشور، موجب شد این وزارتخانه برای عرضه سهام اپراتور فرودگاه هند تصمیم نهایی را اتخاذ کند.

این در حالی است که، دولت هند تصمیم دارد فرودگاه شهر های کلکته، چنای، جانپور و احمدآباد را به بخش خصوصی واگذار کند.

وزیر حمل و نقل هند طی کنفراسی خبری از تمام سهامداران و سرمایه گذاران خواست تا نظرات خود را در خصوص قیمت سهام اپراتور فرودگاه های هند تا قبل از واگذاری این سهم در نخستین ماه سال 2015 میلادی اعلام کنند.

نقدینگی حاصل از فروش این سهم از طریق بورس محلی هند، برای دولت این کشور بسیار حائز اهمیت است چرا که کسری بودجه این کشور را در مقایسه با تولید ناخالص داخلی از 4.5 درصد به 4.1 درصد می رساند.

به گفته وزیر حمل و نقل این کشور، دولت تصمیم دارد سهام اپراتور فرودگاه های هند و شرکت خدمات هلیکوپترهای Pawan Hans این کشور را به منظور شفافیت بیشتر در بورس محلی این کشور عرضه کند.

شرکت اپراتور فرودگاه های هند مدیر اجرایی 46 فرودگاه داخلی و 15 فرودگاه بین المللی در این کشور است.

شرکت خدمات هلیکوپتری Pawan Hans نیز با دارا بودن 47 فقره هلیکوپتر خدماتی را به شرکت های نفتی، صنعت توریسم ارائه می دهد و در حدود 51 درصد از سهام آن متعلق به دولت هند و مابقی آن متعلق به شرکت اکتشافات نفتی و گاز طبیعی دولت این کشور است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد