صنعت هوانوردی ایران ، از فراز تا فرود

صنعت حمل و نقل هوایی ایران از صنعت فرودگاهی تا صنعت هواپیمایی

صنعت هوانوردی ایران ، از فراز تا فرود

صنعت حمل و نقل هوایی ایران از صنعت فرودگاهی تا صنعت هواپیمایی

آغاز بکار اولین آموزشگاه هلیکوپتری کشور

مدیرعامل شرکت هلیکوپتری ایران از آغاز بکار نخستین آموزشگاه غیرنظامی هلیکوپتری کشور مطابق با مقررات ایکائو و سازمان هواپیمایی کشوری خبر داد. 

به گزارش روابط عمومی گروه توسعه ترابر ایرانیان، سیدمحمود آذین روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: در نخستین دوره آموزشی این آموزشگاه، در حال حاضر 20 نفر از خلبانان کشورمان که پیشتر خلبان هواپیماهای مسافربری و یا غیرنظامی بودند، دوره های آموزشی خود را از اول شهریورماه جاری آغاز کرده اند.
   
وی با اشاره به هزینه های آموزشی این دوره خلبانی، یادآور شد: با بررسی های انجام شده، هزینه آموزش یک استاد خلبان در این آموزشگاه حدود 250 میلیون تومان برآورد شده است.

آذین اظهار داشت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته قرار است از سال آینده دو گروه 16 نفره برای آموزش خلبانی هلیکوپترهای غیرنظامی در این آموزشگاه، دوره های آموزشی خود را طبق مقررات بین المللی طی کنند.

وی با اشاره به فعالیت های هوانوردی شرکت هلیکوپتری ایران، یادآورشد: این شرکت با بیش از 45 سال قدمت دارای 40 فروند هلیکوپتر غیرنظامی برای انجام پشتیبانی های هوایی در سکوهای نفتی، کنترل لوله های نفتی، لرزه نگاری، خطوط انتقال نیرو و فیلمبرداری است، اما اکنون 30 فروند آن در حال پرواز هستند.

به گفته این مقام مسئول، هم اکنون هلیکوپترهای این شرکت در مناطق شمالی، مرکزی و جنوب کشور روزانه بین پنج تا 17 عملیات پروازی انجام می دهند و ایستگاه های تعمیراتی و پشتیبانی آنها در گردان تهران، شیراز، کیش، گچساران، بوشهر و اهواز قرار دارند.

وی افزود: هلیکوپترهای مختلف سبک و سنگین کادر پروازی و پشتیبانی خاص خود را دارد و هم اکنون این شرکت با 300 متخصص در این زمینه بزرگترین شرکت هلیکوپتری ایران و خاورمیانه در ارایه خدمات هلیکوپتری است.

آذین با بیان اینکه شرکت هلیکوپتری ایران در سال 89 به استناد قانون واگذاری شرکت های دولتی به بخش خصوصی واگذار شده است، گفت: مسئولان این شرکت همواره تلاش کرده اند با افزایش تعداد ناوگان هلیکوپتری خود بتوانند در صنعت هوانوردی غیرنظامی کشور به جایگاه مطلوبی برسند.

مدیرعامل شرکت هلیکوپتری ایران از خرید چهار فروند هلیکوپتر آر 44 امریکایی جدید خبر داد و گفت: این هلیکوپترها که برای انجام مقاصد غیرنظامی طراحی شده اند به قیمت 2 میلیون و 500 هزار دلار خریداری شده و اخیرا به ناوگان هوایی این شرکت اضافه شده اند.

وی در خصوص تامین قطعات مورد نیاز این هلیکوپترها، اظهار داشت: هرچند در تهیه قطعات مورد نیاز این پرنده ها با محدودیت های زیادی مواجه هستیم، اما به هر نحوی که شده تاکنون به صورت مستقیم و یا با واسطه قطعات مورد نیاز ناوگان خود را تهیه کرده ایم.

وی در پایان یادآور شد: طبق برنامه ریری های صورت گرفته در صدد هستیم با افزایش ناوگان هوایی فعالیت های خود را در سطح کشورهای منطقه گسترش و در زمینه عملیات امداد و نجات نیز در دریاها فعالیت خود را افزایش دهیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد