قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور هوانوردی و هواشناسی می گوید بر اساس
مقررات جهانی، از سال آینده ورود هواپیماهای ایرانی که آلوده کنندگی بیش
از حد دارند، به فرودگاه های اروپا محدود می شود.
کارشناسان معتقدند آلودگی ناشی از نشست و برخواست هواپیما به
مراتب بالاتر از آلودگی ناشی از خودروهاست و افزایش سن ناوگان هوایی نیز بر
این میزان آلوده کنندگی می افزاید.
میانگین سن ناوگان هوایی کشور
ما 22 سال است و چنانکه علیمحمد نوریان، قائم مقام وزیر راه در امور
هوانوردی و هواشناسی در روزهای گذشته اعلام کرد کهنه ترین هواپیماهای دنیا
در ایران جمعند. نوریان هشدار داد که از سال آینده، مقرراتی در برخی
کشورهای اروپا اجرا می شود که بر اساس آن، هواپیماهایی که آلوده کنندگی
آنها از حد معینی بیشتر باشد، اجازه ورود به فرودگاه هایشان را نخواهند
داشت و در همین راستا، احتمال عدم صدور اجازه ورود به برخی هواپیماهای
ایرانی وجود دارد.