صنعت هوانوردی ایران ، از فراز تا فرود

صنعت حمل و نقل هوایی ایران از صنعت فرودگاهی تا صنعت هواپیمایی

صنعت هوانوردی ایران ، از فراز تا فرود

صنعت حمل و نقل هوایی ایران از صنعت فرودگاهی تا صنعت هواپیمایی

نماینده مجلس : نوع و سن هواپیما نباید در نرخ بلیت هواپیما دخیل باشد.

واکنش به آزادسازی نرخ بلیت ایرلاین‌ها/ قیمت‌گذاری بدون توجه به سن و نوع هواپیما

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس در واکنش به آزادسازی نرخ بلیت ایرلاین‌ها گفت:‌ آزادسازی نرخ بلیت هواپیما نیاز به اقتصادی آزاد دارد چرا که در اقتصاد دولتی نمی‌توان نرخ‌های آزاد را اعمال کرد.
حامد قادرمرزی نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی، افزود: با آزاد سازی نرخ بلیت ایرلاین‌ها شرکت‌های هواپیمایی به سمت رقابتی شدن حرکت کرده و بخش خصوصی نیز در این بخش وارد میدان خواهد شد، اما در اقتصاد متکی به دولت، بخش خصوصی کاملا در حاشیه قرار خواهد گرفت. 

 

 

وی با بیان اینکه نوع و سن هواپیما نباید در نرخ بلیت هواپیما دخیل باشد، تصریح کرد: اینکه نوع و سن هواپیما در قیمت بلیت ناوگان حمل و نقل هوایی دخیل باشد نوعی اجحاف به مسافرین این بخش است، چراکه براساس این طرح افراد کم درآمد جامعه باید خطرات احتمالی سقوط هواپیما را به جان بخرند در حالی که اقشار مرفه می‌توانند از بهترین و مناسب‌ترین ایرلاین‌ها استفاده کنند که این امر با عدالت مغایرت دارد.
 
قادرمرزی، اظهار کرد: شرکت‌های هواپیمایی ابتدا کیفیت و استانداردهای خود را افزایش داده و آن‌را رعایت کنند و سپس در فکر تنوع سازی در نرخ بلیت‌های خود باشند.
این نماینده مردم در مجلس نهم، عنوان کرد: در بسیاری از کشورهای جهان استفاده از حمل و نقل هوایی منحصر به اقشار مرفه جامعه شده و همه افراد نمی‌توانند از آن استفاده کنند که این موضوع نیز در کشور ما دیده می‌شود.
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس، خاطر نشان کرد: در شرایط کنونی نرخ بلیت هواپیما در مقایسه با دیگر کشورهای جهان اندک و ناچیز نیست، از این رو آزادسازی قیمت بلیت ایرلاین‌ها شرایط رقابتی را در ناوگان حمل و نقل هوایی افزایش خواهد داد.

مرجع : خانه ملت

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد