صنعت هوانوردی ایران ، از فراز تا فرود

صنعت حمل و نقل هوایی ایران از صنعت فرودگاهی تا صنعت هواپیمایی

صنعت هوانوردی ایران ، از فراز تا فرود

صنعت حمل و نقل هوایی ایران از صنعت فرودگاهی تا صنعت هواپیمایی

تین نیوز : مدیر عامل شرکت فرودگاهها و شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در بوته نقد

تین نیوز | انتصاب‌های معاونت‌های حمل و نقلی وزارت راه و شهرسازی رو به پایان است و تقریبا وضعیت اغلب این معاونت‌ها با استقرار  مدیران جدید، مشخص شده است.
در فاصله زمانی که بین انتخاب وزیر جدید راه و شهرسازی تا انتصاب معاونان وی پیش آمد، خبرها و شایعات متعددی در خصوص افرادی که قرار است جایگزین مدیران قبلی شوند، منتشر شد و همین موضوع، عاملی بود برای ترغیب کارکنان، کارشناسان، صاحب نظران، دست اندرکاران و همه افرادی که از نزدیک و دور با حوزه های مختلف حمل و نقل در ارتباط بودند، تا به ارایه نظر و دیدگاه خود در خصوص عملکرد مدیران قبلی و کسانی که احتمال داده می‌شد بر مسند قدرت قرار گیرند، بپردازند.
  
البته در این بین نباید از نظر دور داشت که نظرات و دیدگاه‌های ارائه شده بیشتر بر مشکلات و کاستی‌ها متمرکز و جنبه انتقادی آن غالب بود، اما به طور قطع همگان اذعان دارند که این همه واقعیت نبوده و نیست.
در این مورد اگر چه می‌توان به این فرهنگ غالب در بین ایرانیان گوشه چشمی داشت که معمولا "خوش استقبال هستند و بد بدرقه"، و بر اساس همین ویژگی رفتاری، وقتی زمزمه خداحافظی  مدیری به گوش می‌رسد، به بیان نکات منفی و ابعاد غیر مثبت فعالیت وی می‌پردازند، اما در عین حال  نباید از یاد برد که در چند سال اخیر بخش حمل و نقل با رکود بی سابقه‌ای دست به گریبان بوده و بر این اساس می توان گفت بخش زیادی از انتقادات مطرح شده واقعی و مبتنی بر دلایل و زمینه‌های کارشناسی است.

اکنون که تقریبا تمامی مدیران جدید سازمان‌ها و معاونت‌های وزارت راه و شهرسازی مشخص شده و گمانه زنی‌ها در این زمینه به پایان رسیده است و به تدریج معاونان جدید وارد فاز شناسایی نقاط ضعف و قوت، ارایه طرح و برنامه و همچنین تصمیم گیری می‌شوند، "تین نیوز" به عنوان جامع ترین شبکه اطلاع رسانی صنعت حمل و نقل با هدف یاری‌رسانی به مدیران کلان صنعت، و نیز به منظور تقویت نقاط مثبت و برطرف کردن نقاط ضعف در نظر دارد از تمامی کارشناسان و کارکنان حوزه های مختلف وزارت راه، فعالان بخش حمل ونقل، کارشناسان، صاحبان نظر و اندیشه، پیمانکاران، انجمن‌های صنفی و بالاخره هر فرد و گروهی که به نوعی با معاونت‌های حمل و نقلی وزارت راه وشهرسازی و ادارات تابعه در ارتباط بوده و اقدامات مثبت و منفی مدیران آنها را دیده و به نوعی با تصمیماتی که بر اساس تفکر مدیریتی این افراد، اخذ شده، برخورد داشته‌اند، دعوت ‌نماید با ذکر مهمترین تصمیمات مثبت و منفی که در این بخش گرفته شده زمینه مشورت و تاثیر در ساماندهی بیش از پیش حوزه حمل و نقل و امکان بهبود وضعیت این بخش را فراهم سازند.

بر این اساس از کلیه افراد مطلع و صاحب نظر و مرتبط با حمل و نقل درخواست می‌شود، نظرات خود را در خصوص فعالیت‌های انجام شده و نحوه مدیریت معاونان پیشین وزیر و همچنین مدیران عامل شرکت‌های تابعه، شامل:
1- شرکت ساخت و توسعه و زیر بناهای حمل ونقل
2- شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران
3- سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای
4- سازمان بنادر و دریانوردی
5- سازمان هواپیمایی کشوری
6- سازمان هواشناسی
7- معاونت راه روستایی
8-شرکت فرودگاه‌های کشور
9- هواپیمایی جمهوری اسلامی (ایران ایر)
10- شرکت آزمایشگاه های فنی مکانیک خاک ارایه نمایند.

البته نباید از نظر دور داشت که رسیدن به شرایط بهتر و بهبود وضعیت با بیان نکات مثبت در کنار نکات منفی سریع تر اتفاق می‌افتد و بسنده کردن صرف به بیان نکات منفی، موجب اشاعه ناامیدی و یاس بیشتر در این صنعت خواهد شد که مقصود "تین نیوز" نیست. بنابراین تقاضا این است که همه اقدامات مثبت و منفی حتی آن بخش از اقدامات که کوچک به نظر می‌رسد، ذکر شود.
همچنین بدیهی است برخی از این نظرات برای مشاهده عموم منتشر نشود اما عدم انتشار آن به معنی عدم توجه به دیدگاه افرادی که نظر داده‌اند نبوده، و به طور قطع از آنها استفاده و گزارشی نیز از تمامی نظرات منفی و مثبت تهیه خواهد شد و در اختیار مسئولان قرار می‌گیرد تا مدیران جدیدی که بر مسند قدرت و در راس تصمیم گیری قرار گرفته‌اند آشنایی بیشتر و ملموس تری با دغدغه‌ها و دیدگاه‌های دست اندرکاران حوزه حمل و نقل داشته باشند.

بنابراین مشارکت جدی افراد در این مقوله می‌تواند به بهبود وضعیت حمل و نقل و همچنین ادامه و استمرار اقدامات مثبت انجام شده و جلوگیری از اموری که نارضایتی دست اندرکاران این بخش را موجب شده است، منجر شود.
با توجه به هدف تعیین شده؛ به طور مسلم تمامی فعالان و دست اندرکاران این حوزه اذعان خواهند داشت که ارایه نظرات حاوی توهین و افترا و در ارتباط با زندگی خصوصی افراد کمکی به اصل موضوع که ارتقای جایگاه و ساماندهی بیش از پیش بخش حمل و نقل است نخواهد کرد و انتشار آنها نفعی نخواهد داشت، همچنان که چشم پوشی از اقدامات مثبت نیز موجب عدم شناخت راه صحیح خواهد شد. بنابراین دقت و صحت، صداقت و مثبت اندیشی لازمه موفقیت در این راه است که امیدواریم مورد توجه همه دلسوزان قرار گیرد.

در پایان ذکر این توضیح ضروری است که شرکت کنندگان در این طرح می توانند برای ارسال نظرات خود در مورد هریک از مدیرانی که سازمان های تحت مدیریت‌شان در بالا ذکر شد، بر روی نام سازمان کلیک کرده و وارد صفحه مربوطه شده و سپس با درج دیدگاه‌های خود در مورد شخص مورد نظر در این زمینه اقدام نمایند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد