صنعت هوانوردی ایران ، از فراز تا فرود

صنعت حمل و نقل هوایی ایران از صنعت فرودگاهی تا صنعت هواپیمایی

صنعت هوانوردی ایران ، از فراز تا فرود

صنعت حمل و نقل هوایی ایران از صنعت فرودگاهی تا صنعت هواپیمایی

آزادسازی قیمت بلیت الزاما گران کردن قیمت نیست


قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: سیاست جدید وزارت راه و شهرسازی در صنعت هوایی کشور مبتنی بر محور کشش تقاضا برای جلب مسافران هوایی و افزایش تعداد در پرواز در این صنعت است.

 

به گزارش روابط‌عمومی شرکت فرودگاههای کشور، علی محمد نوریان قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور هوانوردی و هواشناسی در حاشیه چهارمین نمایشگاه راه و شهرسازی با اشاره به اینکه صنعت هوایی کشور در سال‌های اخیر به دلیل مسائل داخلی و خارجی با بحران‌ها و مشکلات زیادی مواجه بوده است، گفت: شاید یکی از این مسائل مربوط به تأمین منابع مالی مورد نیاز بوده که امروزه اکثر دست‌اندرکاران صنعت هوایی با آن دست به گریبان هستند.

 

 

وی ادامه داد: مسئولان ذی‌ربط که در صنعت هوایی سعی کرده‌اند از طریق ارتباط با حوزه‌های مختلف و تشکیل کارگروهی برنامه‌های راهبردی مطلوبی را در جهت توسعه و ارتقای صنعت هوانوردی تدوین و نسبت به تأمین منابع مورد نیاز این صنعت گام‌های بیشتری را بردارند.

نوریان با بیان اینکه طبق ماده 161 که مجلس شورای اسلامی در برنامه پنج ساله دوم تدوین کرده تکالیفی برای ارتقای صنعت حمل‌ونقل هوایی به وزارت راه‌وشهرسازی در نظر گرفته شده‌است، گفت: این تکالیف کمک می‌کند تا کشور در صنعت هوایی به جایگاه ویژه‌یی در منطقه برسد و جزء کشورهای هاب منطقه به شمار بیاید.

قائم‌مقام وزیر راه به حضور بخش خصوصی در این صنعت اشاره کرد و افزود: بخش خصوصی به دلیل محدودیت‌هایی که در صنعت هوایی کشور وجود داشته تمایلی به سرمایه‌گذاری نداشته که ما برآن شدیم تا با رفع قوانین دست ‌و ‌پا ‌گیر در صنعت هوایی محدودیت‌های موجود را کاهش دهیم.

 

عمر بالا، ناوگان زیادی را زمین‌گیر کرد

نوریان ادامه داد: عمر بسیاری از ناوگان هوایی کشور بالاست که این مسئله باعث شده از بین 240 فروند هواپیما تعداد 105 هواپیما زمین‌گیر شوند.

وی اضافه کرد: نوسازی ناوگان قدیمی از جمله برنامه‌‌هایی است که در برنامه راهبردی صنعت هوایی و در ماده 161 برنامه پنج ساله کشور به آن تأکید شده است.

نوریان گفت: به‌منظور نوسازی ناوگان نیازمند سرمایه‌گذاری هستیم که این امر با کمک و حمایت بخش خصوصی و همچنین تنوع‌سازی در نرخ بلیط اجرایی خواهد شد.

 

فعالیت‌های مشترک ایرلاین‌ها کاهش قیمت‌ها را به همراه دارد

نوریان درباره همکاری مشترک ایرلاین‌ها با یکدیگر اظهار داشت: در صورتی که ایرلاین‌ها بتوانند فعالیت‌های خود را با یکدیگر به‌طور مشترک انجام دهند و همچنین سرویس‌دهی مشترکی با یکدیگر داشته باشند، می‌توانند بسیاری از مسائل و مشکلات موجود را حل کرده و قدم‌های بزرگتری را به سمت و سوی تنوع‌سازی و همچنین رقابت بیشتر با یکدیگر بردارند.

وی در ادامه تأکید کرد: مشکل بدهی ایرلاین‌ها به وزارت نفت از دیگر مسائلی است که در این باره جلساتی را با وزیر نفت برگزار کردیم که امیدواریم با تفاهماتی مسئله بدهی ایرلاین‌ها را حل و فصل کنیم.

نوریان تأکید کرد: حل و فصل مسئله عوارض فرودگاهی، قوانین گمرکی، از دیگر اقداماتی است که باید در صنعت هوایی شکل اجرایی‌تری به خود بگیرد.

 

آزادسازی قیمت بلیت الزاما گران کردن قیمت نیست

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی درباره آزادسازی نرخ بلیت هواپیما گفت: درصورتی که آزادسازی هدایت شده باشد به تدریج ما شاهد کاهش قیمت‌ها خواهیم بود چرا که دولت در این زمینه سعی دارد فعالیت‌های ایرلاین‌ها را تسهیل کند.

وی ادامه داد: درصدد هستیم فرودگاه امام‌خمینی(ره) را قبل از پایان سال تغییراتی مناسب و در خور مسافران دهیم.

نوریان اضافه کرد: برداشتن موانع موجود در ورود و خروج مسافران در فرودگاه امام از دیگر مسائلی است که در حال انجام است تا مسافران در فضای امن‌تری بتوانند تردد داشته باشند.

وی به دیگر اقداماتی که در فرودگاه امام خمینی(ره) در حال اجراست اشاره کرد و گفت: ایجاد شهر فرودگاهی در فرودگاه امام(ره)، تکمیل هتل فرودگاه امام(ره) تا 22 بهمن ماه، تکمیل پارکینگ فرودگاه از دیگر فعالیت‌هایی است که در فرودگاه امام در حال اجراست.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: یکی از سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی در صنعت هوایی کشش تقاضاست نه فشار عرضه.

 

آمادگی شرکت‌های هواپیمایی برای پرواز مستقیم به نیویورک

وی ادامه داد: شرکت‌های هواپیمایی کشور آمادگی خود را برای پرواز مستقیم به آمریکا اعلام کرده‌اند.

این کار نیاز به مقدماتی دارد و تعاملات و همکاری‌هایی در رابطه با مباحث فنی و اقتصادی بین ایرلاین‌ها صورت گرفته است. از طرف دیگر مجوزهای سیاسی در این زمینه نیاز است که همه این کارها در حال انجام است و مقدمات لازم را فراهم می‌کنیم.

نوریان گفت: هر زمانی که به طور کامل اعلام آمادگی کنیم دولت و بخش‌های مربوطه نیز به سرعت مسائل سیاسی این موضوع را دنبال می‌کنند اما به طور کلی این موضوع مشکلی ندارد و امیدواریم این پرواز برقرار شود.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد