صنعت هوانوردی ایران ، از فراز تا فرود

صنعت حمل و نقل هوایی ایران از صنعت فرودگاهی تا صنعت هواپیمایی

صنعت هوانوردی ایران ، از فراز تا فرود

صنعت حمل و نقل هوایی ایران از صنعت فرودگاهی تا صنعت هواپیمایی

رئیس سازمان هواپیمایی: تمایل برخی ایرلاین های خارجی برای بازگشت به ایران و آزاد سازی قیمت بلیت هواپیما تا چند هفته آینده

◄ایرلاین های خارجی برمی گردند/ برگزاری کنفرانس ایمنی در حمل و نقل هوایی

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از برگزاری کنفرانس ایمنی در حمل و نقل هوایی در سال آینده و تمایل برخی ایرلاین های خارجی برای بازگشت به ایران خبر داد.

جهانگیریان درباره آزادسازی نرخ ها در حمل و نقل هوایی نیز اظهار کرد: برنامه‌های آزاد سازی قیمت بلیت هواپیما را تا چند هفته آینده نهایی کرده و به دست مراجع تخصصی می‌رسانیم. در این برنامه، قیمت‌ها بر اساس فاکتورهای متنوع سازی پیش‌بینی شده است که بر اساس زمان پرواز از نظر فصل، روز و ساعت و زمان خرید بلیت و هواپیماهای مختلف است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: طبق سند چشم‌انداز 1404 تا آن سال، نیازمند 400 فروند هواپیما و تا 20 سال آینده نیازمند 550 الی 600 فروند هواپیما برای تحقق اهداف هستیم.

  

 به گزارش تین نیوز، علیرضا جهانگیریان، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، امروز، 9 آذرماه در نشست خبری در نمایشگاه وزارت راه و شهرسازی، به سوال خبرنگار تین نیوز درباره برنامه این سازمان، برای ایجاد مدل علمی در حمل و نقل هوایی پاسخ داد.

جهانگیریان گفت: حوزه هوایی از حوزه های مبتنی بر فعالیت های علمی و پژوهشی است و باید افرادی که در این حوزه فعالیت می کنند، از آخرین دستاوردهای صنعت آگاهی داشته باشند و لازم است که این حوزه، در ابعاد مختلف پژوهشی، شاداب نگه داشته شود.

وی افزود: از جمله برنامه های ما در سازمان، توجه به بخش آموزش و پژوهش است که در نشست جداگانه ای جزئیات این برنامه را اعلام خواهیم کرد، البته قصد داریم در بهار سال آینده کنفرانسی با عنوان «ایمنی در حمل و نقل هوایی» برگزار کنیم که مقدمات این کار با کمک دست اندرکاران صنعت و برخی ایرلاین ها در حال پیگیری است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره تاثیر توافق ژنو بر حوزه هوایی، با اشاره به این که ‌در توافقنامه ژنو، یک بند خاص برای لغو تحریم‌های قطعات هواپیما پیش‌بینی شده است، ادامه داد: با رفع موانع تحریم تا سال آینده، 50 درصد عملیات هوانوردی در کشور افزایش می‌یابد.

وی با بیان این که هم اکنون 100 فروند هواپیمای زمین گیر داریم که قطعات آن در دسترس نیست، اضافه کرد: قطعا تا سال آینده، 50 درصد ظرفیت ناوگان با توجه به ورود هواپیمای جدید و رفع تحریم‌ها، افزایش می‌یابد.

وی با بیان این که ‌در برخی ایرلاین‌ها، آمادگی برای اجرای این پروژه وجود ندارد، ادامه داد: برخی ایرلاین‌ها، سیستم فروش بلیت شفاف و مکانیزه ندارند بنابراین در صورت آزادسازی، تبعاتی رخ می‌دهد که در این راستا برنامه این است که فروش بلیت ایرلاین‌ها را به یکدیگر متصل کنیم.

جهانگیریان یادآور شد: از ادامه فعالیت ایرلاین‌هایی که ضوابط سازمان هواپیمایی را رعایت نکنند، جلوگیری می شود.

وی همچنین گفت: سیستم ایمنی SMS از الزامات ایکائوست و برنامه نظارتی، باید در سازمان در این باره تهیه می‌شد و الگوهایی برای این سیستم به ایرلاین‌ها پیشنهاد شده تا آنها، سیستم نظارت بر ایمنی خود را فعال کنند. در حال حاضر مدت زمان زیادی از الزام ایکائو برای این سیستم نمی‌گذرد و در حال پیاده سازی آن هستیم.

جهانگیریان درباره توجیه مطالعاتی و هدف‌گذاری ورود 550 فروند هواپیما به ناوگان کشور گفت: دو کار مطالعاتی توسط دانشگاه تربیت مدرس و دانشگاه امیرکبیر در این باره انجام شده است. همچنین طبق آمار هوانوردی کشورهای همسایه و در مقایسه با افق 1404 و روند رشد فعالیت‌ها در خاورمیانه پیش‌بینی 550 تا 600 فروند هواپیما را تا سال 1410 انجام داده‌ایم.

وی با اشاره به احتمال بازگشت برخی ایرلاین های خارجی به ایران، بعد از مذاکرات ژنو، گفت: پس از این توافقات درخواست‌هایی برای فعال شدن شرکت‌های هواپیمایی خارجی در داخل دریافت کردیم و همان ایرلاین‌هایی که سال‌های قبل در ایران فعال بوده و دفتر داشتند، تا چند هفته آینده، دوباره درخواست راه‌اندازی دفتر در ایران را خواهند داشت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد