صنعت هوانوردی ایران ، از فراز تا فرود

صنعت حمل و نقل هوایی ایران از صنعت فرودگاهی تا صنعت هواپیمایی

صنعت هوانوردی ایران ، از فراز تا فرود

صنعت حمل و نقل هوایی ایران از صنعت فرودگاهی تا صنعت هواپیمایی

ارتقای ایمنی در گرو آزادسازی نرخ‌ بلیت هواپیما

ارتقای ایمنی در گرو آزادسازی نرخ‌ بلیت هواپیما/ کنترل بازار در محیط رقابتی
یک کارشناس حمل و نقل هوایی با تأکید بر اینکه دولت باید نرخ‌های تکلیفی بلیت هواپیما را حذف و قیمت‌ها را آزاد کند، گفت: قطعاً با آزادسازی نرخ‌ها و در شرایط رقابتی، مسافر با رشد کیفیت خدمات و ارتقای ایمنی پرواز مواجه است.
  آزادسازی نرخ‌های بلیت تنها راه نجات حمل و نقل هوایی است

 این کارشناس حمل و نقل هوایی تأکید کرد: تنها راه نجات صنعت حمل و نقل هوایی این است که برخی از مقررات موجود اصلاح شود و مقرراتی در صنعت به کار گرفته شود که در جامعه جهانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 
وی با اشاره به اینکه ‌یکی از مقررات فعلی، تکلیفی بودن نرخ بلیت هواپیما است، اضافه کرد: باید ‌مثل اغلب کشور‌های دنیا ‌آزادسازی نرخ‌های بلیت هواپیما را عملیاتی کنیم.

 
عابدزاده افزود: قطعاً ‌برای توسعه کشور و رشد حمل و نقل، هیچ راه‌حلی جز آزادسازی نرخ‌ها و ایجاد محیط رقابتی وجود ندارد.

 
این کارشناس حمل و نقل هوایی بیان کرد: در حال حاضر مسیرهای پروازی زیادی داریم که هیچ ایرلاینی در آن مسیرها پرواز نمی‌کند زیرا نرخ‌ها تکلیفی است، در حالی که اگر دولت اعلام کند که نرخ در این مسیرها آزاد می‌شود، ایرلاین‌ها برای پرواز در آن مسیر استقبال می‌کنند.

 
عابدزاده با تأکید بر اینکه نیازمند تحول فکری در صنعت حمل و نقل هوایی هستیم، اضافه کرد: برنامه‌ریزان‌ زیادی در کشور برای صنعت داریم اما معدود افرادی هستند که کل صنعت را متحول می‌کنند.

 
 آزادسازی موجب افزایش بی‌رویه قیمت بلیت نمی‌شود 

این کارشناس حمل و نقل هوایی اظهار داشت: اگر مسئولان می‌ترسند با اجرای قانون آزادسازی نرخ‌ها، لجام‌گسیخته افزایش یابد، بدانند که به هیچ عنوان این مورد محقق نخواهد شد زیرا ‌افزایش بی‌رویه نرخ‌ها، استقبال از پرواز را کاهش می‌دهد و این موجب کاهش تقاضا خواهد شد در حالی که آزادسازی به ایجاد محیطی رقابتی، افزایش کیفیت خدمات و درنهایت واقعی‌تر شدن نرخ‌ها می‌انجامد.

 
وی بیان کرد: پس از افزایش 65 درصدی نرخ بلیت هواپیما، در یک فاصله چندماهه ضریب اشغال صندلی‌ها کاهش بسزایی یافت اما آزادسازی منطقی باید در دستور کار دولت باشد.

 
عابدزاده بیان کرد: در همه کشورهای توسعه‌یافته، آزادسازی نرخ‌ها عملیاتی شده است و ما نیز هیچ چاره‌ای نداریم مگر آنکه قیمت‌ها را کاهش دهیم.

 
فراهم‌سازی زیرساخت‌های آزادسازی نرخ بلیت هواپیما توسط ایرلاین‌ها 

وی در تشریح چگونگی افزایش کیفیت خدمات پس از اجرای قانون آزاد‌سازی و انتظار مردم از ایر‌لاین‌ها، بیان کرد: مهمترین موضوع در بحث پروازها، رعایت استانداردهای ایمنی و تکمیل همه مصادیق ایمنی پرواز است؛ قطعاً با آزادسازی نرخ بلیت‌ها، ایرلاین‌ها به سوی افزایش کیفیت گام برمی‌دارند ضمن آنکه ایمنی پرواز ارتقاء می‌یابد.

 
عابدزاده بیان کرد: در حال حاضر نرخ بلیت هواپیما تکلیفی و طبق اعلام حاکمیت است که این مورد در هیچ کجای دنیا مصداق ندارد و اگر کشوری هم این روش را اجرا می‌کند دارای صنعت حمل و نقل هوایی ضعیف است.

 
این کارشناس حمل و نقل هوایی بیان کرد: در حال حاضر زیرساخت‌ها برای متنوع‌سازی نرخ بلیت هواپیما و پس از آن آزادسازی فراهم است و سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان حاکمیت، باید برای متنوع‌سازی و آزادسازی نرخ‌ها گام بردارد.
مرجع : خبرگزاری فارس
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد