ادامه مطلب ...
هفدهمین شماره نشریه داخلی مدیریت استراتژیک با عنوان نگاهی به اعزام و پذیرش مسافر فرودگاهی ایران و جایگاه ایران در جهان و منطقه توسط مدیریت برنامه ریزی راهبردی و همکاریهای بین الملل منتشر شد در این شماره به بررسی 10 سال اعزام و پذیرش مسافر در فرودگاههای تحت مالکیت و نظارت شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران در سه بخش بین المللی، مرز هوایی و داخلی پرداخته شده است در این شماره می خوانیم:
در بخش هایی از این نشریه آمده است:
منبع: http://www.airport.ir/news/39737/ و http://intl.airport.ir/73
به گزارش روابط عمومی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نخستین جلسه شورایعالی هواپیمایی در سال ۹۵ به ریاست عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی با حضور علی عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، فرهاد پرورش مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی و سایر اعضای این شورا برگزار شد.در این جلسه عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی به اهمیت دسترسی به اینترنت در فرودگاهها اشاره کرد و گفت: این موضوع مهمی است که باید نسبت به رفع این کمبود با در نظر گرفتن مسائل امنیتی فضای سایبری اقدام شود.
وزیر راه و شهرسازی خواستار پیگیری دسترسی مسافران به اینترنت در فرودگاهها و همچنین در داخل هواپیما هنگام پروازهای داخلی شد.
آخوندی همچنین به موضوع دسترسی مسافران به نشریات و روزنامهها در فرودگاهها به ویژه فرودگاههای امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: این سوال مطرح است که چرا حتی یک کیوسک فروش روزنامه در فرودگاه بینالمللی کشور وجود ندارد. ضرورت دارد این موضوع نیز در دستور کار قرار گیرد.
وزیر راه و شهرسازی درباره فضای داخلی ترمینال مسافری فرودگاهها به ویژه فرودگاههای پرتردد گفت: فضای داخلی ترمینال باید در اختیار مسافران باشد بنابراین دفاتر اداری نمایندگی برخی ایرلاینها در فضای ترمینال وجود داشته باشد و در صورت امکان بقیه از داخل ترمینال خارج شود.
وزیر راه و شهرسازی در بخشی از این جلسه با بیان اینکه از نظر اقتصادی، سیاسی و ترانزیت باید برای برقراری پروازهای مستقیم با کشورهای آسیای میانه مانند قرقیزستان، ترکمنستان و تاجیکستان برنامهریزی شود گفت: قاعدتا ممکن است در ماههای اول این پروازها برای ایرلاینها اقتصادی نباشد اما با گذر زمان و جذب بازار میتوان راهاندازی این پروازها را اقتصادی کرد.
آخوندی گفت: حتی آمادگی داریم برای برقراری پروازهای مستقیم با کشورهایی که توجیه اقتصادی برای ایرلاین ندارد برای چند ماه ابتدایی فعالیت آنها سیاستهای تشویقی اعمال کنیم.وی با بیان اینکه از جهات مختلف از جمله جذب توریست و جذب ترانزیت باید پروازهای مستقیم با کشورهای آسیای میانه را به عنوان یک استراتژیک پیگیری شود افزود: باید در این خصوص یک برنامهریزی و گزارشی از آخرین اقدامات ارائه شود.