صنعت هوانوردی ایران ، از فراز تا فرود

صنعت حمل و نقل هوایی ایران از صنعت فرودگاهی تا صنعت هواپیمایی

صنعت هوانوردی ایران ، از فراز تا فرود

صنعت حمل و نقل هوایی ایران از صنعت فرودگاهی تا صنعت هواپیمایی

خط‌مشی در یک صفحه

من اخیرا مدیریت ارشد (مدیرعامل و 13 دستیارش) شرکتی را که در فهرست فورچون 500 بود در اتاقی گرد هم آوردم و دو سوال از آنها پرسیدم:

-
آیا معتقدند که شرکت‌شان خط‌مشی روشنی دارد؟

-
آیا معتقدند که این خط‌مشی را همه کارکنان در شرکت به‌خوبی می‌فهمند؟

هر 13 دستیار بلافاصله به طرف مدیرعامل برگشتند تا واکنش او را ببینند. به محض آنکه او به هر دو سوال پاسخ مثبت داد، آنها نیز با موافقت کامل به وی ملحق شدند. با وجود موافقت آنها با پاسخ مدیرعامل، من تردید داشتم که پاسخ همگی یکسان باشد. با اجازه مدیرعامل، از هرکدام خواستم تا دورنما و خط‌مشی شرکت را روی یک تکه کاغذ بنویسند و به من بدهند. این شرکت خاص به خود می‌بالید که باهوش‌ترین افراد را جذب کرده و به آنها آزادی جسورانه‌ای می‌داد تا وظایف خود را در شرکت به پیش ببرند اما هرکدام از این 13 مدیر ارشد اجرایی در پاسخ به من، تصویری متفاوت از دورنما و خط‌مشی شرکت ارائه دادند. مشخص شد که هریک از آنان فقط به وظیفه کاری خود می‌اندیشیدند و نه به شرکت به‌عنوان یک کلیت
  ادامه مطلب ...

سود 50 میلیون دلاری ایران از سقوط هواپیمای مالزی!

سرپرست فرودگاه‌های کشور گفت: سقوط هواپیمای مالزی در خاک اکراین موجب شد تا یاتا و ایکائو به دلیل امنیت مسیر های هوایی کشور راه ایران را در پیش گیرند و از ما در خواست کرده اند تا مسیر هوایی ایران جایگزینی برای پرواز به اروپا و خاور دور شود. همچنین باید توجه داشت کاهش مسیرهای عبوری افزایش 30 درصدی پروازهای عبوری را به همراه دارد که این مهم سالیانه رقمی بالغ بر 50 میلیون دلار به درآمدهای کشور اضافه می کند.
   ادامه مطلب ...

نمایشگاه هوایی برلین ۲۰۱۴

نمایشگاه هوایی برلین ۲۰۱۴ در فرودگاه اکسپو سنتر برلین در هوا و زمین برگزار شده است. این نمایشگاه که از سال ۱۹۰۹ آغاز شده، به عنوان طولانی‌ترین نمایش از نوع خودش در دنیا شناخته شده است.

 
امسال بیش از ۲۰۰ هواپیما در این نمایشگاه حضور داشتند که طیف‌های مختلفی را از مدل‌های کانسپت آینده‌نگرانه تا مدل‌های جنگی، در بر می‌گرفتند. این نمایشگاه فاصله‌ی چندانی با قلب شهر برلین نداشت.

مدل MIG29 نیروی هوایی لهستان با آتش موتورهای جت خود به شروع نمایش هوایی کمک کرد.
  
ادامه مطلب ...

حداکثر افزایش نرخ بلیت هواپیما 30 درصد اعلام شد

معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری گفت: براساس طرح متنوع‌سازی قیمت‌ها، شرکت های هواپیمایی طبقه بندی مختلفی از نرخ ها را به سازمان ارائه کرده اند که از 30 درصد پایین تر از نرخ های قبلی تا حداکثر 30 درصد بالاتر از آن نرخ ها پایان می یابد.

  ادامه مطلب ...

جزئیات قیمت‌های جدید بلیت شرکت هواپیمایی آتا

جزئیات قیمت‌های جدید بلیت هواپیما در ۱۳ مسیر پروازی از سوی شرکت هواپیمایی آتا منتشر شد.
 
درپی آغاز متنوع سازی نرخ بلیط هواپیما، بر اساس جدول جدید، قیمت بلیت هواپیمایی آتا در مسیر پروازی تهران مشهد و بالعکس برای افراد بزرگسال با عوارض 160 هزار تومان، کودکان به‌صورت نیم‌بها و با عوارض 90 هزار تومان و برای کودکان کمتر از دو سال 20 هزار تومان است. هزینه اضافه بار این مسیر نیز 1800 تومان تعیین شده است.
   ادامه مطلب ...

جزئیات آزادسازی نرخ بلیت هواپیما

رئیس انجمن شرکت‌های هواپیمایی با اشاره به جزئیات اجرای آزادسازی نرخ بلیت هواپیما، گفت: تمامی شرکت‌ها حق حذف هیچ یک از مسیرهای پروازی را ندارند و باید پرواز مسیرهای قبلی خود را تاپایان سال ادامه دهند.

عبدالرضا موسوی با اشاره به اجرای آزادسازی نرخ بلیت هواپیما از اواسط خردادماه، اظهار داشت: در حال حاضر قیمت‌ها براساس روز، ساعت، فصل و دیگر موارد تعیین می‌شود و ممکن است در برخی مواقع قیمت‌ها ارزان تر از قبل هم تعیین شود.

وی با بیان اینکه در برخی مواقع که زمان پیک سفر است قیمت‌ها با دیگر زمان ها متفاوت است، گفت: در جریان اجرای قانون آزادسازی نرخ بلیت هواپیما، مسافرانی که بار ندارند می توانند بلیت ارزان تری را خریداری کنند و یا اینکه کترینگ برای برخی سفرها حذف می شود تا نرخ بلیت ارزان تر باشد.

رئیس انجمن شرکت های هواپیمایی تصریح کرد: بنابراین نرخ بلیت هواپیما و شرایطی که برای هر سفر وجود دارد بستگی به ابتکار عمل ایرلاین‌ها و سیاست‌های اقتصادی آنها دارد و هرمسافری می‌تواند در موقعیت‌های مختلف، قیمت های متفاوتی را انتخاب کند.

 
موسوی با بیان اینکه ورود به هر مسیر برای ایرلاین ها آزاد است، گفت: دولت هم تمامی کمک ها به ایرلاین‌ها از جمله تخفیفات هزینه‌های فرودگاهی و اختصاص ارز را قطع کرده است و دیگر امکاناتی به شرکت ها تعلق نمی‌گیرد بنابراین فقط عرضه و تقاضا در بازار است که نرخ بلیت ها را مشخص می کند.
 
وی با اشاره به اینکه براساس اعلام سازمان هواپیمایی کشوری تمامی شرکت‌ها حق حذف هیچ یک از مسیرهای پروازی را ندارند، بیان کرد: شرکت ها باید پرواز مسیرهای قبلی خود را تاپایان سال ادامه دهند اما پیشنهاد ما اینست که برای مسیرهای کم مسافر از سوی دولت تسیهلاتی تعلق بگیرد.

رئیس انجمن شرکت های هواپیمایی با تاکید بر اینکه اجرای این قانون به نفع مردم و ایرلاین‌ها است، افزود: با اجرای این قانون، نرخ بلیت برای هواپیماهایی جدید و نو با دیگر هواپیماها متفاوت است و هر مسافر می تواند با یک نرخ سفر کند.
 
وی در خصوص اخذمابه التفاوت از برخی مسافران توسط آژانس‌ها، گفت: شرکت‌های هواپیمایی و آژانس های فروش بلیت نمی‌توانند بابت بلیت‌هایی که از قبل فروخته شده مابه التفاوت پرداخت کنند بنابراین مسافرانی که با این مشکل مواجه شدند می‌توانند به واحد بازرگانی ایرلاین مراجعه کنند.
مرجع : خبرگزاری فارس