ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
رییس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: یکی از مولفههایی که این سازمان در زمینه آزادسازی نرخ بلیت هواپیما نگران است وجود واسطههاست؛ بنابراین باید پیشبینیهای لازم صورت گیرد و اطمینان پیدا کنیم که در صورت آزادسازی نرخ بلیت هواپیما، فضا برای سوءاستفاده به وجود نیاید و برخوردهای قانونی لازم با آن انجام شود.
به گزارش ایبفن و به نقل از ایسنا حمیدرضا پهلوانی – معاون وزیر راه و شهرسازی درباره احتمال وجود عناصر واسطه و ایجاد بازار سیاه در صورت آزادسازی نرخ بلیت هواپیما تاکید کرد: باید اطمینان پیدا کنیم که در صورت آزادسازی نرخ بلیت هواپیما با چنین شرایطی مواجه نشویم و فضا برای سوءاستفاده به وجود نیاید.
وی با بیان اینکه کف قیمتها را برداشته و عرصه رقابتی را برای متنوعسازی قیمتها فراهم کردهایم، افزود: در مسیرهای یکسر خالی، ایرلاینها میتوانند برای جلب مسافر، نرخها را کاهش دهند و در واقع شرایط آزادسازی قیمت جابجایی در مسیرها فراهم است.
رییس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه طبق قانون برنامه پنجم توسعه، دولت مکلف به آزادسازی نرخ بلیت هواپیما در سال سوم برنامه بوده و باید از ابتدای امسال آزادسازی نرخها عملیاتی میشد، گفت: سال گذشته در قالب برنامه سه ماهه، نرخ بلیت به طور میانگین ۶۵ درصد افزایش یافت که این به دلیل نوسان اخیر ارز و افزایش نرخ سوخت بود.
ورود هواپیماهای مدرن با آزادسازی نرخ بلیت هواپیما
پهلوانی افزود: سرمایهگذاران اگر شاهد تنوع قیمت باشند هواپیماهای مدرنتری را وارد ناوگان هوایی کشور میکنند.
وی با بیان اینکه شورای بینالمللی هواپیمایی به صورت شفاف اصرار بر ایجاد یک فضای پاک و ایمن برای سازمانها و شرکتهای هواپیمایی دارد، گفت: این مصوبه فرصت مناسبی است برای امر نوسازی در صنعت هواپیمایی که در یک فرآیند کوتاه زمانی، شاهد حضور هواپیماهای نو در این صنعت باشیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: در حال حاضر قیمت سفر در یک مسیر با هواپیمای مدل پایینتر و هواپیمای مدل بالاتر هستیم که این موضوع عرصه رقابت را برای صاحبان سرمایه از بین میبرد.
انشاله
با قیمت پایین