صنعت هوانوردی ایران ، از فراز تا فرود

صنعت حمل و نقل هوایی ایران از صنعت فرودگاهی تا صنعت هواپیمایی

صنعت هوانوردی ایران ، از فراز تا فرود

صنعت حمل و نقل هوایی ایران از صنعت فرودگاهی تا صنعت هواپیمایی

توافقات ژنو نقطه شروع رفع محدودیت‌های صنعت هوانوردی


قائم‌مقام وزیر راه‌وشهرسازی در امور هوانوردی و هواشناسی با اشاره به بهبود شرایط و موقعیت بین‌المللی کشور، توافق با گروه 1+5 را نقطه شروعی برای حل مشکلات و محدودیت‌های تحمیلی به صنعت هوانوردی کشور عنوان کرد.

 










 

 


به‌ گزارش روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌های کشور به نقل از ایسنا، علی‌محمد نوریان در نشستی با رییس سازمان هواپیمایی کشوری و مدیران‌عامل شرکت‌های هواپیمایی که به منظور روان‌سازی امور، ارتقای کیفیت، اثربخشی فعالیت‌ها و عملیات شرکت‌های هواپیمایی تشکیل شد، با اشاره به سیاست‌های جدید دولت و وزارت راه‌وشهرسازی جهت ارتقا و بهبود وضعیت صنعت هوانوردی کشور، بر عزم دولت در اجرای مدبرانه تکالیف ماده 161 قانون برنامه پنجم توسعه و توسعه کیفی و کمی خدمات حمل‌و‌نقل هوایی با توجه مستمر به موضوع ایمنی به عنوان اولین هدف راهبردی صنعت تأکید کرد.

وی گفت: در شرایط جدید باید برای نوسازی ناوگان، به تعادل رسیدن عرضه و تقاضای حمل‌ونقل هوایی و جذب سرمایه‌های بخش غیردولتی داخلی و خارجی با جدیت در دستور کار فعالان صنعت به ویژه شرکت‌های هواپیمایی قرار گیرد.
قائم‌مقام وزیر در امور هوانوردی و هواشناسی بر لزوم توجه به راهکارهای علمی و کارشناسی ارتقای بهره‌وری، الزامات مدیریت نوین ایرلاین‌ها مبتنی بر تجربیات موفق بین‌المللی و منطقه‌‌یی، توجه به آموزش نیروهای حرفه‌یی، پی‌ریزی فعالیت‌های نوین پژوهش بازار و بخش‌بندی بازار حمل‌ونقل هوایی و آزادسازی هدایت شده اقتصاد حمل‌ونقل هوایی تأکید کرد.

نوریان تشکیل کارگروه‌های مشترک مدیران شرکت‌های هواپیمایی با مشارکت کارشناسان خبره صنعت در جهت حل مسائل و مشکلات پیش روی شرکت‌ها را خواستار شد.

در این نشست جهانگیریان رییس سازمان هواپیمایی کشوری ضمن ارائه شاخص‌های مقایسه‌‌یی وضعیت کشورمان با متوسط جهانی صنعت، ارتقای شاخص‌های عملیاتی و ایمنی در صنعت به صورت پر رنگ‌تر و نظام‌مند را از جمله برنامه‌های سازمان هواپیمایی کشوری در تعامل مشترک با شرکت‌های هواپیمایی و فرودگاه‌ها اعلام کرد.

فقدان برنامه راهبردی صنعت، هزینه‌های سوخت، هزینه‌های خدمات فرودگاهی، تأمین منابع مالی ارزی، هزینه‌های مضاعف مالیاتی، امنیتی، مقررات محدود کننده گمرکی، تکلیفی بودن نرخ‌ها و مسیرهای شرکت‌های هوایی، عدم جبران خدمات تکلیفی دولت، عدم مشارکت اجزای صنعت در اصلاح قوانین هواپیمایی کشوری، عدم توجه به شرکت‌های هلی‌کوپتری، عدم تعریف چارچوب حمایتی دولت از شرکت‌ها، ضعف در آموزش‌ها، فقدان رویکرد کارشناسی علمی در ورود انواع هواپیماها و تعارض در تصمیمات دولت، عدم اطلاع شرکت‌ها از تفاهمنامه‌های برقراری پروازها بین کشورمان و سایر کشورها، از جمله مسائل و موضوعات مورد بحث مدیران‌عامل شرکت‌های هواپیمایی بود که مقرر شد راهکارهای مناسب جهت حل آنها با مشارکت مدیران‌عامل شرکت‌ها، محوریت سازمان هواپیمایی کشوری و مدیران شرکت فرودگاه‌های کشور با تشکیل کارگروه‌های اختصاصی و موضوعی پیگیری شود.

مرجع: شرکت فرودگاههای کشور

نظرات 1 + ارسال نظر
مهدی 1392,09,10 ساعت 08:55

درست چند روز پس از توافق نامه ی هسته ای:
- اتحادیه اروپا ۱۷ شرکت را به فهرست تحریم افزود
‏Today, ‏نوفمبر ‏29, ‏2013, ‎‏1 minute ago | info@rajanews.com
http://rajanews.com/Detail.asp?id=174958

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد