صنعت هوانوردی ایران ، از فراز تا فرود

صنعت حمل و نقل هوایی ایران از صنعت فرودگاهی تا صنعت هواپیمایی

صنعت هوانوردی ایران ، از فراز تا فرود

صنعت حمل و نقل هوایی ایران از صنعت فرودگاهی تا صنعت هواپیمایی

فاکتورهای مهم در تعیین نرخ بلیت هواپیما

رییس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: تداوم پایدار و ثبات حداقل شش ماهه نرخ ارز و سوخت دو فاکتور مهم برای تعیین نرخ‌ بلیت هواپیما توسط شرکت‌های هواپیمایی است.

  معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: دو موضوعی که در تعیین نرخ بلیت هواپیما برای ایرلاین ها حرف اول را می زند بحث سوخت و نرخ ارز است و این دو موضوع مولفه های قوی برای نرخ گذاری هستند.
وی تاکید کرد: توانمندی ایرلاین ها در ارائه خدمات به این موضوع بستگی دارد که نرخ ارز ثابت بماند و امیدوارم این امر محقق شود.
رییس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه طبق قانون برنامه پنجم توسعه، دولت مکلف به آزادسازی نرخ بلیت هواپیما در سال سوم برنامه بوده و باید از ابتدای امسال آزادسازی نرخ ها عملیاتی می شد، گفت: سال گذشته در قالب برنامه سه ماهه، نرخ بلیت به طور میانگین 65 درصد افزایش یافت که این به دلیل نوسان اخیر ارز و افزایش نرخ سوخت بود.
  وی درباره میانگین عمر ناوگان هوایی کشور اظهار کرد: این رقم از 22.8 به 22 سال کاهش یافته و این در حالی است که سال گذشته 19 فروند هواپیما و امسال نیز 22 فروند به ناوگان هوایی کشور اضافه شد اما با این وجود عمر ناوگان هوایی کشور به 22 سال رسیده است که البته گامی در جهت کاهش سن ناوگان و رسیدن به اهداف سند چشم انداز 1404 است.

مرجع: اقتصاد ایرانی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد